fredag 11 mars 2011

Ännu mera Afrika-täcken och så kul!!!

Hela kvällen igår gick åt till sömnad!
Sedan gick Raja och jag och mötte Bettan på vår morgonpromenad.
Vi började sy igen vid 9-tiden i morse och jag kantade det sista täcket vid 14-tiden!!
Det är nästan oförskämt att man kan ha så kul 
när man hjälper andra!!!
Vi började med att kanta de två kviltarna som Bettan sytt.
Tyger från Ylvas Quiltrum och Skövdedamen, 
men mest från Bettan själv..

Tygerna är ett "hop plock" från Garn och Tyghörnan 
och Skövde damen och sånt som skänkts till oss!
****
När jag satt och kantade täcken så lånade Bettan min Janome 1600 
och satt och övade sig på frihandskviltning.
Hon såg ut att ha så roligt så jag plockade fram
det som skulle blivit en duk till min mormor, 
men som jag misslyckades med totalt.
Jag sydde några bårder runt,"puttade" bort henne från 
"älsklingen" och så fixade vi en kvilt till. 
Tyger från Skövdedamen, från "skåpet i kyrkan" och mig. 
**************
Tack för att ni svarade på frågan som jag kastade ur mig i går.
Jag vill sy i Guterman bomullstråd, men när det kommer till 
kviltning så är det roligt om det blir lite glans och därför blir
det gärna Mettler eller Robison Anton.
****************
Nu ska jag släppa alla tankar på Afrika-täcken och 
börja klura på vad man kan sy av grått!!!
Ha en trevlig fredag kväll!!!
Kram Maja

11 kommentarer:

  1. Grått, det låter spännande :)
    Ser fram emot bild på skapelsen.

    KRam Eva i Malmö

    SvaraRadera
  2. Härliga täcken som vanligt!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Skoj att du är på G igen.Precis så ska våran hobby vara ,hjälpa varandra och HA roligt!!!Att dessutom få vara i paradiset måste ju bli toppen../kramen på dig

    SvaraRadera
  4. Oj så kreativ och gulliga täcken blir det.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så flitiga ni har varit och täckena är så fina så.
    Kul att få se vad det blir av de gråa tygerna.

    Jag har i kväll sytt fast kanten på ett Afrikatäcke, får se om jag kan ta ett foto med mobilen i morgon, kameran vill inte funka idag :o(

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Härliga täcken har ni sytt. Spännande att se vad det blir av grått. Den färgen är det dåligt med i mina högar.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ännu en rolig dag för er :) Täckena är så fina!

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Så mysigt ni har när ni syr tillsammans och så fina täcken ni har gjort.

    SvaraRadera
  9. Härlig skaparglädje i Skövde. Mysigt! Ha en bra helg, kram.

    SvaraRadera
  10. Härlig skaparglädje i Skövde. Mysigt! Ha en bra helg, kram.

    SvaraRadera
  11. Att hop plock kan bli så fint. Tycker det är jättefint. De andra också.

    SvaraRadera