fredag 25 mars 2011

Testat och testat igen!

Ett trevligt kuvert kom idag igen!
Fast denna gången var det svårare!
Jag fick en mall.
Lätt som en "plätt" trodde jag!
Trodde KM också!
Jag skar, sydde, kastade och sydde igen.
KM skar, läste och skar igen!!!
Än har vi inte gett upp, men
i morgon hoppas jag att givaren har telefonjour!
Hjälp mig förstå, snälla!!!
Nu blev det INTE som det var tänkt, men jag gillade det som det blev...
I morgon ska jag testa att sy denna fast på ett annat sätt.
Det blå och gröna tyget fick jag i julklapp av Sanna.
Köpt på Irland i en affär dit hon åkte varje tisdagsförmiddag och träffade 
olika kvinnor/tjejer som hade handarbetsklubb i ett rum innanför en 
present-, garn- och tygaffär.
Tänk vad härligt!
Att veta att man alltid är välkommen och att man umgås, 
arbetar och handarbetar under trevliga former! 
*************************
Vill tacka för de trevliga samtal som jag haft idag!
Ni är härliga kvinnor och att samtala med er är utvecklande!
Dessutom "M" : Ditt bloggginlägg om mig!
Tack vännen!!!
***************************
Nu ska jag strax kolla in konditorskolan!
Jag har fastnat för det "galna" programmet på TLC.
Hoppas att er kväll varit fin!
Kram Maja

7 kommentarer:

  1. Tack för grattiset.
    Jag tycker dit blågröna block blev fint.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Du ska se att det snart faller på plats!!
    Ha en alldeles underbar lördag!!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Snygga tyger du har fått av dottern, blocket påminner om Lazy Angle, är det ett sådant eller det finns ytterligare mallar? Du, din KM är allt rätt snäll, min hade aldrig skuret tyg till mig, köpa in är en annan sak enligt honom.

    SvaraRadera
  4. Snygga tyger o tack för kommentaren blir alltid lite mer sporrad att testa när man får en positiv kommentar näja kreativ kritik sitter inte dumt de heller.
    skall bli kul o se vad du gör.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Ditt block ser väl bra ut... förstår inte vad som skulle vara fel?

    Hoppade över till M och jag förstår att hon blev lycklig över ditt kuvert. Så härlig du är som ger dej tid till ett sånt grundligt svar till henne. Snart är hon fast i träsket :-)))
    Kram o trevlig helg.
    Ps. Ditt kuvert kom även till mej igår.

    SvaraRadera
  6. "Hur svårt kan de' va?"sjunger Linda Bengtzing. Det ser ut som du fått till det eller så har du fixat en egen variant. Fint blir det nog i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Inte för jag vet hur det var tänkt att det skulle bli - men jag tycker också att ditt block är jättefint! Kram Annika

    SvaraRadera