tisdag 26 april 2011

Det händer inte så mycket inne Paradiset nu!

Jag måste ju hjälpa mina fröer att gro!!!
Nej, skämt åsido, men jag håller på och pysslar med mina små plantor.
Sätter isär och petar ner i jorden. En liten böna här och en där!
Nu vill det till komma ihåg var jag satt alla mina små!
Krasse och Luktärtor i fönstret. 
Lin på plåten. Zinnior i småkrukorna. 
Solrosor och Pelargoner.
En liten solros på G
Krasse

Solros som redan planterats på marken. 

Löjtnantshjärtan. 
 Plantan syntes knappt i måndags för en vecka sedan!!!
I dag bar jag hem våreldarna som syns i bakgrunden. Blomsterlandet hade satt det snälla
"gebort- priset" på 10:-/blomma och jag önskar att jag kapat åt mig alla. 
De är så härliga att ha utplanterade i jorden. Jag brukar spara de gamla Höstglödarna över vintern och plantera ut på sommaren med härligt resultat, men i år tjuvstartar jag!!!
I kväll kom det några droppar regn.
I morgon ska jag ha gäster i min lilla trädgård och jag hoppas verkligen vi slipper regn då!!!
Visst är jag trött! Pollen i luften har den effekten och jag medicinerar lite mer nu.
Hade det varit en bra idé så skulle jag utbilda mig till florist, men det är ju ingen mening med att plugga till något som gör en sjuk. Jag får helt enkelt "leka" blomsterexpert och hålla det på den glada amatörsnivån som jag gör nu!
Kram Maja

7 kommentarer:

  1. Det där med utplanterade höstglöd/våreld var ju en bra idé.

    SvaraRadera
  2. Jag blir så sugen att köpa blommor nu när jag ser dig påta i jorden..:) Du och din blogg är så inspirerande på alla sätt!
    Ha en bra dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att var tid har sitt.Denna årstid fyller vi ju på våra (kvilt-)krafter:-))
    Lycka till med dina små "barn".
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Lycka till med planterandet - det ser ju väldigt fint ut redan nu! Själv har jag bara några krukor på uteplatsen, men det är roligt det med. Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Har inte kommit igång med planterande än, har bara mina övervintrare (hortensia och lavendel) och en pelargonia. Skulle vilja ha lite kryddgrönt i en låda.
    Kan du inte använda näs- o. munskydd (som tandläkarna använder) när du är ute? Det kanske hjälper lite mot alla pollen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Dax att köpa nya blommor till fönsterlådorna,,,påskliljorna är redan vissna!!!Kramen

    SvaraRadera
  7. Sånt härligt påtande du sysslat med! Klart att det inte händer så mycket innomhus nu, efter denna vinter vill man ju vara ute nu ;)
    Idag kom utmaningen och nog ska jag fixa det till midsommar ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera