onsdag 20 april 2011

Ett brev, två utmaningar...

...och många tygbitar!
På en skala från 1-10 så hamnar väl detta på ca: 12-13!!!

På frågan vilken färg jag tyckte bäst om, när jag svarade på Awardens frågor i förra veckan, 
så svarade jag egentligen alla utom Aprikos. Nu fick jag rester från ett projekt som givaren          tyckte: 
                          -"var lite aprikosa". 
Fast det tycker INTE jag!!!
Det är INTE den aprikosa nyans som får det att "krulla" sig på ryggen på mig!
Så detta ska bli roligt!!!
Dessutom så fick jag en påse med Kaffe Fassett tyger. Ca: 5" breda.
Jag får sätta till 2 stycken tyger till. Kaffe eller ej, spelade ingen roll! 
Dessutom var det lite tjejigt "lull lull" som en bit vackert band och skotyg i turkos!!!
Kan det bli mer rätt än så??? 
Min sedan länge avlidna farmor sade en ramsa varje gång man tackade henne för något. 
...ock ungara tacka ock tacka så kärringa skrek!
(I förenklad översättning skulle det väl betyda att tacka bara en gång! Det räcker)!!!
SÅ DÄRFÖR CARINA -TACK!!!
För att dessa tyger är en gåva från Carina i Furulund kommer nog inte som någon överraskning för de som läser hennes blogg http://carinasyrochfunderar.blogspot.com/ alla tygerna har redan varit med på bild hos henne. En del av dem är just hemkomna!!!

OM det inte vore så att jag har ett annat projekt på G just nu så skulle jag sätta igång med en gång!!!
Fast man kan ju få lov att börja "fundra" lite;-)

Det andra projektet började jag med idag.
Att bara sy i två tyger!!! Vilken utmaning!!!
Fast denna utmaningen är till mig själv. Jag hade framme fler tyger som jag funderade på att ha med i arbetet, men i bland är "less is more" en alldeles självklar devis!

OM jag sliter mig från datorn och snookerpartiet på Eurosport och går in i  Paradiset så kanske jag hinner att bli klar tills i kväll och kan sy lukkekanten när Arsenal spelar fotboll igen!
Det är en alldeles utmärkt syssla att sätta i händerna när spänningen blir för stor! För antagligen så kommer jag väl att bli lika frustrerad som vanligt! 

Ha en härlig kväll!
Jag tänker iaf försöka att få det!!!
Kram Maja



10 kommentarer:

  1. Så himla kul Maria!!!Vi alla bloggare väntar med spänning på resultatet!!!!
    Du får nog lägga ner fotbollen och dyl. och ägna dig åt Paradiset!!!
    Ha det mys iallafall,,,,/kram

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande och se vad du syr av utmaningen!
    Imorgon drar vi till landet...:)
    Så sköööönt!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej hopp!
    ska bli kul att se vad det blir av dina utmaningar du fått .
    KRam Eva

    SvaraRadera
  4. Det ska bli så kul att se vad du gör av tygerna. I måndags när jag skar tyg till dig så kom jag på en liten idé till Kaffetygerna, får se om och när jag får tid att omsätta den.

    SvaraRadera
  5. Väntar med spänning på vad det här ska bli, och så undrar jag om du har flera timmar än jag har på dygnet:O)?? Kram..

    SvaraRadera
  6. Härligt att ha lite att bita i:-))))
    Lycka till på den resan!
    kram

    SvaraRadera
  7. Det där blir ingen svår utmaning för dig, känns som "Maja-tyger" allihop :-) lycka till och Glad Påsk! KRam Jenny

    SvaraRadera
  8. Härliga utmaningstyger, det kommer du att fixa i en blink. Din egen utmaning ser spännande ut. Säger som Bambi - vi alla bloggare väntar med spänning på resultatet.
    Ikväll hade jag kunnat tänka mig att titta på fotboll Barcelona-Real Madrid men "tji" för vi har inte den kanalen så det blev Efterlyst istället.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Du har sytt så mycket fint. Känner hur inspirationen flödar efter att ha kikat runt i din blogg. Dessutom har du länkar som gör att jag hamnar både här och där....så härligt! Tack Maja för en fin blog.
    GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
  10. Så fina tyger!
    Jag välkomnar dig "hem" till min blogg, har en hel del fint där också. :)
    /Agneta

    SvaraRadera