lördag 14 maj 2011

Nu vill jag göra om i köket!!!

Även om jag gillar vårt country inspirerade kök i blått och grönt med fågelskrämmor på tapetbården så saknar jag det härligt glada gulgröna kök som vi hade fram till förra "lyftet"!
****************
De som tittar in dagligen och läser vet att jag fick äkta "retro-tyger" tillsammans med en utmaning av Evaj tidigare i veckan. Jag skulle sy en bonad som fick mig att tänka på henne och resan som hon gjorde tillsammans med sina sydamer till Borås förra lördagen.
Här är min bonad;
"Fru Johanssons Fruktsallad"
Låt mig förklara hur jag tänkt;
Grundmönstret är genomtänkt och rätt så snyggt= Evaj.
Sedan har jag skurit upp den färdiga toppen på halvskrådd och plockat runt och sytt ihop igen= Maja.
Detta är således en fruktsallad som kanske skulle kunnat ingå i hennes lapptekniksprogram med förrätt- middag  och efterrätt.
Hexagoner kommer jag alltid att förknippa med fru Johansson och de söta virkade blommorna skickade hon  till mig som en uppmuntran när jag kom hem från sjukhuset efter en stor operation för två år sedan.
Ja, du Evaj här är den och tack för ännu ett tillfälle att få putsa på chippet!!!
I förmiddags skickade jag ett vadderat kuvert till dig!
Lycka till!!!
**********************************
Snart är det dags att få se vem som vann schlahgerfestivalen och för en gångs skull så tyckte jag att det var rätt så bra!!!
Finland, Italien och Moldavien, Rumänien och...
...nej, det kanske får bli en samlings-CD med årets bidrag!!!
Hoppas naturligtvis att Sverige kommer högt.
Om en liten stund så får vi se!
HA DET GOTT!!!
Kram Maja
  

6 kommentarer:

  1. Maria!!! "Gud", va sugen jag blir på fruktsallad!!!
    Du är enorm!!!!
    Din beskrivning på hur du tänkt, gör att tåren nästan kommer i ögat,,,,
    Mats!Stoppa henne,,,annars vågar jag inte skicka flera utmaningar.
    Kram på dig och heja Sverige!!

    SvaraRadera
  2. Visst gick det bra för Sverige, vi kom ju både 1:a och 3:a *fniss* men nästa år får vi åka österut (kan inte stava till Azer....).
    Jag tror det bor en Duracellkanin i dig också. Härlig fruktsallad du fixat till.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fruktsalladen är jättefin! Riktigt härliga färger - sommarfärger!
    Kram, Kerstin

    SvaraRadera
  4. Riktigt läcker - och vad kul att du skrev hur du tänkte! Hoppas du hittar en bra plats att hänga den på så du kan njuta av den varje dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Vem skulle inte vilja göra om köket ;) Vårt har jag inte valt så mycket av och det börjar nu bli riktigt fult och slitet. Vilken härlig fruktsallad du fått till, en bonad att bli glad av.
    Nu ska jag upp till min vrå och se till om jag kan få ihop nått att bli glad av ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig fruktsallad!!
    Kram Mia

    SvaraRadera