måndag 2 maj 2011

Sista träffen för i vår!

Nyss hemkommen från Afrikadamernas sista träff för våren kan jag bara säga:
-OJ, Det var värst vad vi har sytt!!!
25 stycken kviltar var färdiga för leverans och så har vi några halvfärdiga som får vänta tills i höst på att bli klara.

Här är tre kviltar som Gunnel, Monika och Rut har sytt.
Blocket i mitten på den nedersta kvilten har Patricia Wisser sytt och skänkt till oss.
Sedan har Rut sytt färdigt kvilten.
Dessutom så har en dam stickat alla dessa mössor och de 
"Växande Västarna"
Om någon är intresserad av att hjälpa till att sticka sådana här 
västar och skänka så fixar jag fram mönstret.
För några år sedan provade vi en sådan här väst, 
som ges till de små och sedan så kan barnet växa tillsammans med sin väst,
på en 4-åring och det var inga problem att sätta på den.
*****************************************
Nästan sist, men förhoppningsvis inte minst!
Grattis Lizzans till din vinst i mitt månadslotteri!
Skövde Symaskiner har skänkt nålarna och
jag var och köpte tygerna i dag och hoppas att du ser dom både som en utmaning och ett snyggt sammansatt par tyger. Jag gillar iaf denna kombinationen och hoppas att det passar dig Lizzan!!!
**********************************
Till er som anmält att ni vill vara med på buset:
Hoppas att ni vässar era chip nu och letar fram 2 st stora extra tyger, för det är så många som vill vara med  så ni kommer inte att få några stora bitar av det fula djurtyget!!!
***************************************************
Ta hand om er!
Kram Maja

8 kommentarer:

  1. Det är bara att sända över en bukett med rosor till eran fantastiska grupp!!Tror nog att många av Er syr hemma i sommar oxså.
    Grattis Lizzan till din vinst!!
    Kram från Varberg

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva ,,hade mina händer och fingrar gillat läget med stickning,så hade jag gärrna gjort några västar i sommar....kram igen

    SvaraRadera
  3. Her var det flott inspirasjon til baby teppe jeg snart skal begynne på ;-D

    SvaraRadera
  4. Åååh vad ni är flitiga. Jättefina täcken. Västen ser rolig ut att sticka. Vad ska det vara för garn? Jag har massor av acrylgarner i olika färger.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så flitiga fingrar och vackra täcken ni sytt.De stickade sakerna också.Här råder sypaus pga av resor,men det är också behagligt som ombyte.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. OOhh vilken rolig överraskning jag möts av nu när jag äntligen kan surfa runt och uppdatera mig. Stort TAcK till dig Maja som är så generös och anordanr bus hit å dit!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Prenumerar på Hemmets Journal. Blev så glad då jag slog upp en sida på måfå....och DÄR sitter MAJA med armarna över sin symaskin!
    Jätte trevligt reportage om Afrikatäckena ni syr.

    SvaraRadera