måndag 13 juni 2011

Telefonköer!!!

Morgonen, förmiddagen och lunch gick i trevnadens tecken,
men en stor del av eftermiddagen fick jag tillbringa i telefonköer!!!
Jag tycker så synd om de stackars människorna som ska svara i
telefonen på tandläkaren och i detta fall också läkarmottagningen.
När de svarade på tandläkaren så bad hon mig vänta i luren en stund!
Gissa om jag blir trött på sådant!!!
Följden blir att jag kanske inte heller är lika trevlig som man borde, 
men jag är rätt säker på att jag inte "bet huvudet " av någon!!!
*******************
Därför har det inte blivit någonting gjort i Paradiset i dag!
Jo, jag har sorterat i mina Batiktyger, 
men så mycket mer har det inte blivit gjort!!!
*************************
Senare delen av eftermiddagen och kvällen
har jag suttit i min hammock och njutit av trevligt sällskap 
och av blommorna i trädgården!


Lite färg och doft i trädgården!
***************************
Svar till Wivi från gårdagens inlägg. 
Jag har sytt ihop 4 trekantsbitar så att det ser ut att vara en stor kvadrat.
Svar till Carmen.
Jag tror inte att Balityget är det som krympt, utan vadden som
tyget sitter fastkviltat vid som blivit mindre!
Jag älskar den där lite lätt rynkiga känslan som mina kviltar får eftersom jag 
tvättar och torktumlar dom innan de används. 
På det viset så vet jag också hur de kommer att se ut 
när den som fått eller köpt dom senare kommer att tvätta dom.
Jag vet också att de kommer att hålla för en rätt så ruff tvätt!
************************
Ishockey i natt!
Jag satsar på att gå upp och titta!!!
Ha det gott!
Kram
Maja

4 kommentarer:

  1. Ja du går upp när vi går och lägger oss...hahaha..men nu så sover de två så sött i ett härligt regn som faller över oss...resten vet du via Skype!!!kram och tack för en trevligt samtal.

    SvaraRadera
  2. Fy 17 för telefonköer! "Ditt samtal är nu placerat i kö och du har nr 35." En halvtimme senare: "Tack för att du väntar, du har nu nr 27." Grrrr.
    Bra att du har dina trädgård och hammock att njuta av.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja vi hade det verkligen mysigt i söndags. Däremot inte så mysigt i dag men det blev ju ok till slut. Var på Nuklearröntgen på USÖ o i väntrummet där så hittade jag en tidning med dig o dina kviltvänner i...ganska kul att sitta där o lösa om er.
    Ha det gott nu!
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra blommor och sitta i hammocken och njuta behövs ibland med!
    Kram Mia

    SvaraRadera