onsdag 1 juni 2011

Trött och slut!

En väldigt trött och sliten Maja har "däckat" i soffan
och jag misstänker att jag inte kommer att resa på mig förrän
nöden kräver det!!!
KM fick vara slumpgenerator nyss och
Märit Jakobsson kan förvänta sig ett 
litet kuvert med tyger från mig och
Quilter´s 1/4" Inch Tape från Marie på Quiltbutik Textilia.
Grattis Märit!
När jag var i Lidköping i förra veckan passade jag på att
fråga Marie om hon hade något 
som jag kunde få skänka i mina månadsdragningar.
Tack Marie!
Det uppskattades!!!


********************************************************
Jag har varit hos Patrik och lämnat av alla nessarna.
Det var 23 stycken som nu befinner sig i en glasmonter.
Jag har tagit bilder på montern, men de får ni se i morgon.
Jag har fått lov av Lizzan att visa hennes nesse som 
tyvärr inte hann fram i tid.
Den hade ett väldigt intressant innehåll!!!
Charmpacken Odyssea från Momo och Moda.
Utmaningen var att jag ska sy en väska och en nesse av dessa tyger
och använda så få extratyger som möjligt.
Chippet är laddat och jag tror att jag vet hur och vad jag ska sy!
TACK, Lizzan för chansen att få leka med dessa vackra tyger!!!
Jag skickade tillbaka nessen i dag, men det var så synd om den att resa ensam;)
Så jag lade i dessa;
Du väljer själv om du vill fortsätta att leka och busa med mig!
**************************
Vår Sanna kanske kommer hem på semester om några veckor.
En av hennes väninnor ska gifta sig och om det finns möjlighet 
för henne att få ledigt så kommer dotra hem;-D.
Gissa om jag blev glad när jag hittade och köpte denna bagagevåg  hos
Skövde Symaskiner tidigare i dag!!!
Bara helgen är över så åker den till Irland.
****************************
Just nu har jag fastnat i ett väldig intressant program på 
BBC lifestyle:
Designe Rules 
Programmet tar upp väldigt intressanta fakta om färg och form.
Vad man kan tänka på både i färgsättning av rum och hur vi påverkas av olika färger.
Naturligtvis går detta att omsätta i lappteknik! 
Har ni möjlighet att se det så ta emot detta som ett tips!
*****************************
Ha det gott!
Kram Maja
****************************



9 kommentarer:

  1. Vilka härliga tyger du fick - och skickade - i nessen. Ska bli kul att se vad ni gör av dessa.
    Bagagevågen verkar supersmart. Hur många kilo kan den väga?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klat jag vill vara med och leka, tor det är vad jag behöver fö att få igång mig själv!
    Ska som sagt bli kul att se min lösning på min "pay-back" utmaning!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Så roligt Märit!!Grattis!!!

    Men så synd Lizzan!!Det blev ju ett "gott" slut ändå!!

    Vila nu ut maria ,,så du kan ta itu med ett nytt bus!!Kram och trevlig dag

    SvaraRadera
  4. Du ser inte ut att behöva några tygleveranser på ett tag. Ska bli kul att se bilden på montern men det var ju synd att inte Posten skötte sig. Hoppas att du har fått en god natts sömn.

    SvaraRadera
  5. Jippie NU ser det ut som om jag kan kommentera som vanligt igen...o kul att du bor så nära Patrik så du kan gå dit o kolla in alla nessar - där skulle man bo. Borde åka dit snart med min "Tjabo" (Janome300e) Han kommer ju därifrån...
    Kramiz o var rädd om dig också!

    SvaraRadera
  6. Grattis till Märit! Synd om Lizzan:-( Ska bli kul att se vad det blir av era utmaningar. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  7. Jag är imponerad - du lyckas verkligen få igång oss! Vet ju att du skickat iväg 26 tygbitar och då få in 23 bidrag (och så stackars Lizzan som inte hann i tid). Skall bli så roligt att få se alla! Kram från Annika

    SvaraRadera
  8. Grattis Märit! Ska bli så spännande att se bilderna på nessarna..:)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Ja man kan ju inte bli annat än GLAD ,tack det va ju skoj, och ta det nu lugnt så du kan hålla igång chipet kramisar från Märit

    SvaraRadera