torsdag 14 juli 2011

Utlottningar och lek!

Vart tar dagarna vägen egentligen?
Promenader och städning.
Fönsterputsning och sömnad.
Dess emellan lite stickning och blomplantering.

I kväll träffade vi min bror, svägerska och Sara.
Härligare unge får man leta efter!!!
Hon ville vara med på friidrottsträningen och testa!
Tänk så roligt man kan ha om man bara vågar pröva!

Fast vilket regn vi har haft här i kväll!
Förhoppningsvis får svamparna lite väta 
så att de kan sätta fart och börja växa igen!!

I går kväll hittade jag två jätteläckra utlotningar!!!
&
Garner och t.o.m. en bok står på spel!
Jag har blivit garntokig igen så man kan ju hoppas på en vinst!
Snart ska jag nog ge mig på att sticka mönsterstickning efter annans mönster!
Tro mig DET är en RIKTIG utmaning för mig!!!

Tills vidare ska jag fortsätta sticka på min regnbågssjal!
Eget mönster och inget att ta hänsyn till!
Passar mig perfekt!

Ha det bra!
Ta hand om er!
Kram Maja

5 kommentarer:

  1. Ta hand om dig oxså!!Sytt lite idag,,häpp!!
    Här har det regnat hela dagen ,men nu så har det upphört ((ett tag))

    Kram på dig från bambi!!

    SvaraRadera
  2. Inget regn i huvudstaden men grått och blåsigt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, vilket regnväder. Bra,nu slipper man vattna på ett tag:-))
    Handarbete utan mönster, en härlig utmaning.
    Kul att du gillade hur jag använde tyget.Det går lätt, när man gillar det.
    Kram och hoppas du hittar massa svampar.
    Gudrun

    SvaraRadera
  4. Ja du om man bara visste vad dagarna tar vägen då skulle jag hämtat tillbaka dem...För tiden går alldeles för fort...Fattar inte hur du bara hinner sticka också!!Kram..

    SvaraRadera
  5. Fin bild :)!!! Sara tycker att det var roligt att få prova på friidrott!

    Kram från Sara med familj

    SvaraRadera