måndag 1 augusti 2011

God kväll!!!


I dag är det den 1:a Augusti.
(onödig upplysning, jag vet).
ULLIS
Din kommentar den 2:e Juli gör att du får
ett litet brev med några söta sommar/trädgårdsmotiv.
Inga hela bitar denna gången, men med lite fantasi 
så kan du få till riktigt fina saker.
Dessutom så får du en magnetisk nålask
som Marie på Quiltbutik Textilia skänkt.
GRATTIS!!!
***************
Nu till några klargörande:
Vi bor inte på berget och har den vackra utsikten.
Däremot så åker vi gärna upp på berget och tittar ner
och funderar på vart det är vi bor.

Vi har inte en enda kantarell i vår frys.
Vi gillar inte att äta svamp, 
men de är SÅ roliga att plocka!!!
De flesta som vi plockar ger vi till en gammal dam 
som vi bor granne med.
Hon älskar kantareller, men kommer inte ut i skogen p.g.a. 
att hon använder rollator.

Julis hjärta frågade Eva efter:
Jag trodde att jag visat denna redan.
Orkar inte kolla just nu om jag missat det.
Här är den iaf.
tre flugor i en smäll.
Julis hjärtan.
Gunillas utmaningstyg (hjärtan och musikinstrument).
Sudokuduk som jag sydde när jag testade mönstret 
som Drakarna sydde förra helgen!
******************************
Stickat färdigt min ena sjal idag.
Ska bara fästa trådar och blocka.
Förhoppningsvis blir det bild i morgon!
Kolla in då så får ni se riktigt läckra bordstabletter!!!
Min Pingla Mia har sytt!!!
Nu blir det mys!!!

Ta hand om er!!!
Kram Maja

4 kommentarer:

  1. Mys har vi oxså här med disco och 15 flickor....så är det på Semesterv.-Vet att jag missat era bloggar men med telenor och alla semesterfirare så blir det så...Gött om en påminnelse...eller en skön uppfriskning i chipset!!

    Kramar från "" ena"" tant!!

    SvaraRadera
  2. Fin sudoku. Lyckliga er granntant.
    Du skrev i min blogg i lördags "Den som hade en balkong!!!" med du har ju altan och trädgård. Är inte det lite bättre än en betonglåda 6 tr upp med några blomkrukor?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken glad överraskning! Ska bli skoj att kolla brevlådan :o) Må så gott! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Äsch inte alls nån onödig upplysning tycker jag, att det är 1 augusti menar jag. Jag som är en vimsa kan behöva påminnelser mellan varven....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera