torsdag 1 september 2011

Ny månad och utmaning till vinnaren!

Ny månad och en ny utlottning!
KM drog dag 12 och kommentar nr:4.
Grattis EvaJ!!!
Dessa tyger blir väl verkligen en utmaning för dig!!!
Till mitt försvar så kan jag berätta att de var bestämda innan
 vi drog månadens vinnare!
Det ska bli SÅ intressant att se vad du "snickrar" ihop av detta, Bambi!!!
Det lilla mätverktyget är en gåva från Marie på QuiltbutikTextilia.
********************
Idag har vi haft besök och firat Jakob 
som klarade av uppkörningen i går.
Nu väntar vi bara på att körkortet ska 
"dimpa" ner i postlådan.
Jag har delat dagen mellan städning, stickning och sömnad. 
Nu ikväll har jag och Raja varit ute och 
tränat lydnad och lyhördhet.
Det märks att hösten är på gång!
Underbart väder som lockar till längre promenader!
****************************
Jag fick en fråga på min mail,
 om det behövs mössor till de små bebisarna i Afrika.
Jag svarar här så att fler får ta del av svaret!
-JA!!!
Det är väldigt kallt på kvällar och nätter.
För något år sedan så stickade vi t.o.m. mössor till vakterna som
vaktar sjukhusområdet i Gamboula.
***********************
Nu ska jag äta lite gröt och fortsätta min stickning!
Jag håller just nu på med att sticka strumpor med
"småsnuttar" som blivit över sedan annan strumpstickning 
och sjaltillverkning!
Grilligt är ordet;-)

Ha det gott!
Kram Maja

4 kommentarer:

  1. Men GUD va glad jag blev!!!och överraskad,Tack alla som gjort detta möjligt.Hemma igen efter två långa och tuffa ,men inspirerande träffar!!!!!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Grattis till Eva! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  3. Grattis Bambi! Du fixar säkert något i ett nafs att de läckra tygerna.
    Grattis till Jakob som klarat körkortet.
    Kram till Maja

    SvaraRadera
  4. Grattis Eva, blir nog ingen svårighet för dig att få till något.

    Härligt när ungarna får körkort, helt plötsligt kan de sticka i väg o köpa 2l mjölk bara de får låna bilen ;o)

    Kram

    SvaraRadera