onsdag 5 oktober 2011

Jag har vunnit!

425 m strumpgarn och två markörer!!!
Agneta på Garndesign & Inspiration
 lottade ut och jag hade turen att vinna! 
Det ska bli så spännande att sätta strumpstickorna i det!
Har en KM som var och ryckte och drog i det!!!
Vi får väl se säger jag!

Det kom en liten vantbok i dag på posten.
Mönstren skulle stickas på Magic loop.
Jag hade lyckats missa att det var sådana mönster
och jag hade nog inte köpt den om jag stått och
 tittat i den innan. 
Nu fick jag iaf tillfälle att Googla och kolla in Youtube
och ett inslag om hur man stickar på Magic loop.
Jag har för mig att det var Drops Design som lagt ut en ca: 5 min
lång film där de visade hur man skulle göra.
Den var iaf jättebra och jag lyckades förstå! 
Nu återstår att se om jag tycker att det är värt besväret!!!
**********************
Jag och den ene sonen har "åkt på något skit"
så vi gör inte många knop för tillfället,
men jag har suttit gott, lyssnat på Dan Browns
"Den förlorade symbolen" 
samtidigt som jag sytt på Lukkekanten på denna:
Drakarnas nästa projekt.
**********************************
Nu ska jag fortsätta med mina försök att
bemästra den magiska loopen!

Ha det bra!

kram Maja

7 kommentarer:

  1. Du bemästrar säkert loopen....spännande duk med fina färger!!Krya på er!!Kram

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att se hela projektet för dekorsömmen var ju hur kul som helst. Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Snyggt garn. Var nästan på väg att köpa ett likadant men tog en annan färg till slut. Magisk loop verkar spännande.
    Krya på er.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Modiga kvinna! Magic loop har jag ockås läst om, men aldrig vågat prova.. du får rapportera sen hur det gick, så kanske även andra fegisar vågar sig på det.

    Grattis till vinsten!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga dekorsömmar du gjort!
    Blir riktigt impad..
    Jag har också stickat lite - lyckades få färdigt en liten mössa i alla fall sånu skall vantar o sockor också få krypa fram från stickorna.
    Krya på er!
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Tack för kryapådighälsningen :)
    Jag hoppas du mår bättre för så trist det är att må så här när man vill göra en massa.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. härligt garn..jag har köpt garn..som jag stickar "igelkottsvantar" av just nu.. de ser så mysiga ut. Kanske du är snuvig nu då? jag har en hepesblåsa på läppen o efteåt brukar jag bli snorig.. vill inte ..så jag hoppas det räcker med blåsan...o symaskinen min är på hospitalet..känner en saknad...

    SvaraRadera