tisdag 18 oktober 2011

Låtit mig inspireras.

Kanske t.o.m. apat efter lite grand...
Hittade en bild här igår:
(ni får scrolla ner lite).
Kände direkt att denna var för mig, 
eller för lilla M som dotra på Irland ville ge en present.
Hela helgen hade gått och jag hade en ide, 
men kände ingen riktig inspiration,
så när jag såg kvilten hos Sarah
så var saken klar.
Så här långt har jag kommit nu.

Jag har gjort slut på massor av scrapsremsor och dessutom "lekt"
lite på 1600´n.
Är inte säker på att det verkligen är lagligt att ha så kul!
***********
Nu är det fotboll på TV;n 
och de kanalerna har jag bara inne i vardagsrummet så
sömnaden är nedlagd för i kväll.
I morgon är det "på´t igen som gäller".

Ha en trevlig kväll!
Kram Maja


15 kommentarer:

  1. Härligt att du fått leka lite och vilken lek då....säger bara oj.oj!!Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger. Den blir hon nog glad för.
    Kram från en som slutat frysa :)

    SvaraRadera
  3. Så otroligt läckert!! Lagligt eller inte så måste man ha kul mellan varven ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Helt underbar i både färg och Quiltning.
    Vad jag förstår så har vi ju våra bloggar för att inspirera och inspireras.

    SvaraRadera
  5. Snyggt, förstår att du har haft kul. Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Ser att du haft en härlig "lekstund" och vilket resultat...kanon!
    Kram Gudrun
    --ps,jag lekte också igår, ds

    SvaraRadera
  7. Riktigt läcker o kviltningen är toppen :o)

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  8. Vilken lekstuga du haft - och härligt resultat sedan ! Kram Annika

    SvaraRadera
  9. I love your version of my quilt Maja, thanks for posting it! The pattern is from my book, Quilting: from little things. I'm glad you had fun!

    SvaraRadera
  10. Härliga färger och den ser så läcker ut...Blir säkert omtyckt dit den ska! Kram...

    SvaraRadera
  11. Kommer att bli jättefin och härligt att få leka. Måste fråga: Vad använder du för tråd när du frihandskviltar? Tycker det är jätteroligt, använder Gütermann Sulky, men tycker den brister väldigt ofta när jag kör över sömmarna! Kram

    SvaraRadera
  12. Åhh vilka härligt tjejiga färger! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  13. Nyderlig quilt du har laget. Ja er det ikke deilig med litt inspirasjon innimellom ;-))

    SvaraRadera
  14. Vad härligt att ha så där kul och dessutom bli av med scraps på köpet! Underbart! Kviltningen var toppenfin!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera