söndag 4 december 2011

Ett Ufo...

...som blev en nesse.
Bara för att jag hade ett stort behov av att 
 skära och sy!!!
Tänk att det äntligen blev något av dessa röd/rost/rosa tyger.
Tror att pojkarna gick i åk.3 när jag sydde grunden till denna.
De tog examen i våras som någon av er kanske kommer ihåg!!!
I dag plockade jag fram "puderpasteller"!
Jag tycker att det ser fint ut!
Fattar inte vad det är med mig!
Har jag kommit in i en period av "mesfärger"???
Man kan ju tycka att det skulle sitta fint med lite mer jultyger
just nu, men som sagt:
-Här vare mes!!!

Fick inte plats att skriva om dessa för några dagar sedan.
De ska levereras till svärmor och hennes sambo och
mor och far ska också få en uppsättning.
Tvål, pimpsten, handdukar med mera ska läggas i 
en sydd påse och skänkas till julklapp.
Folk som har det mesta behöver iaf tvätta sig!
**************************
Tack för alla fina kommentarer om min bonad.
De värmde!
Nu ska jag ta en nybakad bulle fast klockan är sen!
Kväll på er!
Kram
Maja

5 kommentarer:

  1. Hej vännen! Ville bara säga att jag visst varit in o tjuvkikat lite här emellanåt... Jag erkänner - har inte lämnat kommentar ;-( slarvan jag. Förlåt?
    Har haft fullt upp o knappt varit ute något på nätet.
    Blir ingen jul i DK som planerat - Alice o Noah kommer hit ett par dagar i stället. ...
    Visst ja - du gör så mycket fina saker så jag kan bara beundra allt .!!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Nessen blev ju gullig.
    Puderpastellerna - lila och turkos - är härliga och inte det minsta mesiga.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fin necessär - är imponerad att du sytt den klar efter så lång tid i gömmorna. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. ""Mesiga"" du,,efter Skype idag får du väl fart på dina tyghögar!!!Skall bli så spännande att se vad det hela blir!!!!!!!!!Kram

    SvaraRadera
  5. Som vanligt lika snyggt, och det är inte illa att sytt färdigt en grej efter så många år, för min del hade den nog hamnat i papperskorgen:O)) Kram Immi
    Ps, som ska sy snögubbemuggmattor:O))

    SvaraRadera