måndag 19 december 2011

Hoppsan, som det kan gå!!!

Förmiddagen gick åt att plocka inne i Paradiset.
Ja, man skulle nästan kunna kalla det för att
städa!!!
Sedan kom HON hem!
Resväskan full med roliga, fina, gulliga saker.
Det är mysigt med dotra hemma och 
vi kollar in höstens fynd i tyghyllorna!
******************
Här är Annalundas utmaningskvilt.
Kviltad, tvättad, torktumlad.
Numera postad och på väg till Förslöv.
Hoppas att Anna tycker att den duger.
*************
På väg mot att posta paketet,
 går vi hem till Bettan för att
lämna av lite saker från både mor och dotter.
På väg därifrån så känner jag hur marken försvinner
under fötterna på mig,
men tror att jag ska kunna rädda mig från att falla.
Nästa stund ligger jag på den glashala asfalten
med höger axel och höft längst ned mot det stenhårda underlaget
och vänster fot i konstig vinkel!
Eftersom jag är lång så blev det ett stort fall!!!!!!!!!
Jag tror inte att jag har brutit något, 
men det gör ont på vänster fots översida!!!
Höften smärtar och
arm och axel vill inte!!!

Det är detta som är livet:
Man vet aldrig när det går ner eller upp;-)
****************
Innan jag slutar i kväll vill jag visa Guns arbete:
Jag ser att du ändrade på din ursprungliga layout, Gun
och det gjorde du rätt i.
Detta blev jättebra!!!
Passar på att önska dig en
Glad och trevlig födelsedag i morgon!
********************
Alla andra önskar jag
 en trevlig kväll!
Kram Maja

10 kommentarer:

  1. Men usch, stackars dig! Halka är verkligen otäckt, och man slår sig så himla illa nu på "gamla dar" har jag märkt. Jag hoppas verkligen att du snart blir bättre så du kan njuta av dotterns hemkomst! (Min egen kommer imorgon, jag längtar!).

    SvaraRadera
  2. Tusen tack. Ja jag ändrade för jag kände att jag inte gick iland med att göra två till med remsor. Nu hoppas jag att ditt fall inte ställer till med för mycket ont i din kropp. Gun.

    SvaraRadera
  3. Aj aj aj! Usch, hoppas du snart känner dig bättre! Härligt att Sanna kommit hem ordentligt!
    Jättesnygg kvilt och morsans dukar är jättefina!
    Sköt om dig!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Ajjjj! Var rädd om dig! Dt är bara inse att det är dags att ansluta sig till gänget med broddar under skorna ;o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Oj, oj! Tur att du inte bröt något och fick tillbringa julen i paket.
    Hoppas det onda snart försvinner så att du kan njuta av Sannas hemkomst.
    Bäst du skaffar broddar, du som är ute så mycket med vovven.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj oj så det kan gå, skönt att det inte var något brutet och hoppas att smärtan och stelheten släpper fort!
    Kan tänka mig vilken härlig känsla att få hem lilla dottern!
    Ta hand om dig och ha en bra dag!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. BRODDAR!!! säger jag bara, köpte mina första i fjol och är evinnerligen tacksam för det (även om jag inte behövt använda dem ännu här nere i södern!) Var rädd om dig, hoppas du snart känner dig bättre.
    Quilten till Anna är härlig, den måste hon bli glad över!
    Kram från Annika som försökte kommentera från mobilen i morsen men det gick ju inte.... och nu håller jag tummarna att det fungerar från jobbet (schhh).

    SvaraRadera
  8. Sicken tur att du inte bröt nåt!! Skaffa dig broddar, så det inte blir fler vurpor. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  9. Oj Oj så illa Du föll. Är oxå rädd för halkan efter två brutna armar under somrar.
    Skaffade nya broddar Får inte glömma ta på dom. Nu ska Du vila och krya på Dig.
    Och kära Du tack för det fina tyget. Det var min första Julklapp få se om det blir fler. Tror jag varit snäll.
    Många kramar från Marianne

    SvaraRadera