torsdag 22 december 2011

Jag är en lipsill...

...som nu till exempel.
Lättrörd och fäller tårar för både det ena och det andra.
Det senaste som får mina ögon att rinna är
denna boken.
Sanna plockar med böcker från Irland som jag aldrig skulle
drömma om att köpa om jag såg dom här hemma.
Den här hade redan fått mig att väta ner en servett
under förordet och den är inte ens sorglig!!! 
Bara så himla fin!!!

 Läsa är det jobbigaste jag sysselsätter mig med just nu.
I morgon kommer första julfiraren och hälsar på,
men om det ska städas extra 
så får resten av familjen ta hand om det.
Jag försöker att koncentrera mig på att inte anstränga min kropp!!!
***********************************
Jag vill redan nu passa på att
TACKA för alla julkort
och julklappar som kommit!!!
Jag måste ha varit väldigt snäll i år!!!
Så TACK snälla ni!
***********
Ha en skön kväll 
så här dan före dan,
före dopparedan!

Kram Maja                                                                                                       

6 kommentarer:

  1. Hejsan.
    Hoppas du snart piggnar till så att du kan fira en lugn och skön julhelg. Om det är till nån tröst kan´jag tala om att jag gjorde en liknande vurpa, slog förmodligen i huvet för jag mådde illa och hade huvudvärk i flera dar, men nu är det OK.

    GOD JUL önskar Amy

    SvaraRadera
  2. Hej du!
    Vill först tacka för den fina julklappen som ligger i mitt syrumm och väntar på att få öppnas (försöker hålla fingrarna borta).
    Ibland är det skönt att få gråta ut oavsett vad det beror på.
    Krya på dig och en stor julkram från mig.
    Eva

    SvaraRadera
  3. Jag är också en lipsill. Kan gråta över en bok eller en film på TV, både om det är sorgligt eller väldigt lyckligt. Tårarna bara rinner nerför kinderna.
    Bra att du tar det lugnt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt att få fälla en tår ibland och efter en god bok.. Nu är min julklapp nedpackad ,,och skall alldeles strax ut och åka.Tack igen!!!Hopas att ni får en fin julhelgen!!kram

    SvaraRadera
  5. Du är absolut inte ensam om att vara lättrörd och tårar som lätt kommer, samma för mig!!
    Låter klokt att låta de andra göra det som ska göras och du gör det du ska göra; vila din kropp!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. GOD JUL o ta det lugnt allt ordnar sej , tycker dom som kommer att det inte är ok så låt dom städa kramisar märit

    SvaraRadera