onsdag 14 december 2011

KUL!!!

I natt kom jag på en design som jag ville sy av
Annalundas utmaning.
Jag ritade medan hockey spelades och åska dundrade.
I morse strök jag den!!!
Idéer som dyker upp på natten står sig inte alltid i dagsljus!!!
Jag glömde skriva att Anna ville att jag skulle sy något enkelt.
Dessutom så såg jag när jag tittade på bilden i natt  
 att jag måste ha beskurit den konstigt 
eftersom de turkosa tygerna inte fanns med!
I dag har jag sytt.
Så här blev min  utmaning.
Nu väntar jag på baksidestyg och tyg att kanta med.
Jag har skickat bild till Anna och hon verkade nöjd!
Tyvärr finns inte tygerna ute på Annalundas hemsida än,
men om någon är intresserad så kan de höra av sig 
och nämna mina utmaningstyger så vet Anna vad det handlar om.
*******************************************
Just nu håller jag också på att 
"koka soppa på en spik".
Julklappsönskningar, ni vet!
Jag stickar strumpor åt J med
två olika färger/nyanser av garn 
och inget av dom räcker för sig själv så
det blir ett varv av vardera garnet hela tiden.
Jag har gjort så förut och det blev snyggare
än garnerna var för sig så jag 
hoppas att det blir likadant denna gången.
Det är ju så kul att testa!

Nu har jag kommit längre än vad bilden visar och 
tur är väl det eftersom jag har en son till och det är julafton 
om lite mer än en vecka!!!
************************
Ja, detta är lite av vad jag har sysslat med idag!
Hoppas att ni haft en rolig dag också!
Kram
Maja

13 kommentarer:

  1. Den där designen har snurrat i mitt huvud idag, med tanke på mina barntyger som kom i posten igår. Kram

    SvaraRadera
  2. Snygg utmaning! Skrattade lite åt dina sockor i olika garn, när mina barn var små skulle man sy myskläder utav plych eller trikå tyg och hur konstigt det än kan låta så när man satte ihop en hel massa små överblivna tygbitar då blev tröjorna eller byxorna bäst!!

    SvaraRadera
  3. Fint täcke och smart med att växelsticka med restgarner.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  4. Trodde faktiskt att det skulle bli åt det hållet med Annas tyger ,,men inte att du valde att ha med en såå stor!! fyrkant!!!!
    Här går det undan idag!!Kram

    SvaraRadera
  5. Din utmaning blev en färgklick. Du skriver att du ska sticka raggsocker till julklapp, hur hinner du få dem färdiga? Jag stickade ett par till mitt barnbarn (strl 39) det tog 3 månader, hade på sin höjd kunnat få dem färdiga på 1 mån! Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentaren på mitt inlägg.Vilket bra tips Du gav om stickning finns ju en del restgarner att ta vara på.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kvilten blev så läcker med alla klara färger.
    Har tänkt testa att sticka sockor på loop men det har inte blivit mer än tänk ännu.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt täcke du fått ihop av de fina gladtygerna!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  9. Förstår jag, att Anna blev nöjd!!!!! Superfint blev det.Kram på dig i blåsten från MonicaJ

    SvaraRadera
  10. Jag tror att det finns flera i släktet Duracell! Snygg kvilt. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  11. Vad fin din quilt blev och vad snabb du är.
    Jag får nästan lite vårkänslor när jag ser de fina färgerna.
    Kram Mia B

    SvaraRadera
  12. Det var läckert!
    Nu ska jag till jobbet och jobba inatt. Det fattades personal. Jag har nästan sytt färdigt min väska. Bild kommer.
    Kram Mia

    SvaraRadera