söndag 18 december 2011

Strumpfabriken är nedlagd...

...för tillfället, 
men Vanttillverkning är återupptagen!
J har blivit av med sina vantar i islandsull
och "någon" lovade ett nytt par.
Därför har jag suttit större delen av kvällen och 
"slagits" med mina garntåtar!
De flesta är bara småbitar så det gäller att pussla!
Hade hoppats på att jag skulle skurit ner bilden
så ni sluppit se min hörna!!! 

Vill bara visa några bilder som kom i kväll!
Känner ni igen mönstret?
Pingel Mia sydde en väska när vi sydde löpare enl.
detta mönstret:



Här är väskan innifrån!
Bra jobbat, Mia!
Jag är så stolt över Dig!!!
**************************
Dotra har landat i Sverige och funderade på
vad klockan skulle vara i Nyköping när den är 07.30
hos oss i Skövde!!!
Då ringer mor och hjälper till att väcka!
Hoppas att bussar och tåg går som de ska och passar 
så hon kan komma hem någon gång!!!
***************************
Nu blir det sängen!!!
Kram
Maja

6 kommentarer:

  1. Är väskan dagens skörd? Var det dålig bäring i strumpfabriken? Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att Sanna nu äntligen är på väg hem!!!
    Till mammas stump o vant fabrik!!Kram och sov gott

    SvaraRadera
  3. Varför skulle vi inte få se din hörna. Den ser kreativ ut.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul med både vantar o sockor, jag använder till sockorna som jag stickar just nu "Novitas 7 bröder" . Jag så hos "värdelöste vetande..." att hon stickat i det garnet och jag hittade garnet hos Rusta. Väldigt lättstickat och sköänt. Hoppas bara att det är slitstarkt oxå...men det står "sockgarn" i banderollen. Kram sytanten

    SvaraRadera
  5. så mysigt du ser ut att ha det i din hörna med alla garnnystanen i knäet. Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Skickar en liten kram idag bara...Kram Mia

    SvaraRadera