fredag 16 mars 2012

Swoon och jag

Så blev den då färdig!!!
Det går ju mycket lättare att sy till en spännande bok
eller lite hög musik!!!
Tyvärr gör den gör sig inte riktigt på bild.
Färgerna är intensivare i verkligheten!
 camilleroskelley designade blocket 
och jag  gjorde det till mitt.
Tycker om att ta hand om de överblivna triangelbitarna 
och sy in dem i täcket!
Den är ca: 130 x 154 cm
eller
51" x 60½".
Jag är så nöjd och glad!
Jag har haft ont, 
men konstigt nog;
 i dag så känns det helt okay!
Visserligen är kviltningen bara lite
kringelikrokar och inget speciellt,
men jag har äntligen lyckats med att sy kantningen på maskinen!!!
Det var som någon av er skrev till mig att det blir bättre och bättre!
Denna kantningen kan jag stå för!!!
Jag är t.o.m. nöjd!!!

Baksidan är naturligtvis ett lappverk.
Jag gillar de här "Smålands baksidorna"!
Tänk att denna aprikosrosa (som jag egentligen inte gillar)
kan bli så fin!!!
Ja, jag tänker inte köra med någon falsk blygsamhet.
Jag är nöjd!!!
Tycker att jag lyckats och det har varit roligt att
jag plockat tyger ur hyllan!!!
Inte ett enda nyköpt tyg!!
Det ni!!! 

I morgon ska jag trycka mönster.
"Någon" har "snillat" bort min pärm inför Drakträffen.
Undrar så vart "någon" lagt den!!!

Go´ Kväll!
Kram på er!
Maja



23 kommentarer:

  1. Å så fin den blev. Den kan du vara stolt över.

    SvaraRadera
  2. Den blev fin! Och tänk att Du satt de små scrapsen i färgordning, det trodde jag nog inte om Dig :-)
    kram

    SvaraRadera
  3. You're done already? It's gorgeous, fresh, and screams of summer. Love it.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg!
    Hur stort är varje block?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Wow! Va snabb du e dessutom, det var väl alldeles nyss du började? Fint med de små trianglarna! Förstår att du e nöjd!!! Kram

    SvaraRadera
  6. Love the colors of your swoon quilt - and a finish: good for you!

    SvaraRadera
  7. Mitt i prick!!
    Toppenläcker, klart du ska va nöjd.
    Kram o ha en bra lördag.

    SvaraRadera
  8. Super -vackert arbete du gjort och så flitig du är.Här händer inte mycket:-))
    Kram och Grattis till läckert arbete!

    SvaraRadera
  9. Någon tog en sväng över Apelviken också.. Hälsa Drakarna samtidigt som du visar upp din härliga quilt!!!! Kram

    SvaraRadera
  10. Så SNYGG den blev!! GRATTIS!!
    Kanske man ska sy något mer med så stora block någon gång? Det är ju läckert!!
    Det är lite för många moment på mitt gröna för att få det klart, och för mycket annat att göra. Men jag syr på så får vi se var det hamnar.
    Skönt att det inte gör så ont efter detta arbete! Men ta det lite lugnt!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  11. OJ!! Vilken snygg, häftig, vacker quilt/täcke!! Färgerna är bara sååå häftigt härliga. Den hade gjort sej kanonbra på vår säng... : )
    Du har gjort ett kanonajobb. Kram sytanten

    SvaraRadera
  12. Wow, vad härlig den blev! Gôrfin!
    Ses på söndag!
    Kram
    Nettan

    SvaraRadera
  13. Superläcker! Oj så läckra färger!
    Duuuu ... den dära "någon" är ofta hemma hos mig. Undras vem det kan vara!?!?!?
    Kram

    SvaraRadera
  14. Ah, men så fin den blev. Jag gillar också smålandsbaksidor, de är mer intressanta än en "vanlig"! Jag gillar det där mönstret skarpt!

    SvaraRadera
  15. Jättfin, en riktig sommarkvilt.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  16. Väldigt vackert! Kul med lite nya idéer!

    SvaraRadera
  17. Vad snyggt det blev!!!! Helt underbar!!!
    Vill se den i verkligheten...:))
    Kram Mia

    SvaraRadera