lördag 24 mars 2012

Vilken dag!!!

I morgon har KM och jag 22-årig förlovningsdag!
Vi firade med att åka till Falköping och jag fick köpa tyg!
KM kommer inte att gå lottlös han heller;
Han vill ha nya löparskor och
varför lita till att den andre köper det man vill ha när man vet bäst själv;-)
Några av mina Pinglor har talat sig varma om
tygaffären:
Rantens Sybehör.
Titti som har affären är verkligen trevlig
och ser till att man går därifrån nöjd och glad;
TROTS att man inte har en enda krona kvar!!!
Då hade jag ändå varit och fyllt på plånboken innan jag gick in i affären!!!
Jag har varit där för många år sedan och
Falköping ligger inte på min "bakgård".
Konstigt nog så känns det lättare att åka till Lidköping
trots att det är några mil längre bort!
Här är några av mina FYND som jag gjorde idag!!!
Åh, vad jag önskar att jag bara kunde sätta mig och börja sy,
men just nu blir jag som handlingsförlamad!
Vad syr man av alla dessa härligheter???
*************************

En sådan här underbar vårdag åker man inte till Falköping
UTAN att åka upp på Mösseberg.
Vi fikade och tog en massa bilder.
Den färgglada fågeln högst upp till vänster är en Guldfasan,
tuppen var helt fantastisk att se, 
med färger så att man knappast trodde sina ögon.
Hönan sitter nere till vänster och även om hon var vacker så 
är det som oftast i djurvärden:
Hanen överglänser honan!!!
Nere till höger är en tupp av någon Fransk sort (tror jag)
Stor som den!
De andra på bilden är av hund- och människoras.
Ni kanske känner igen "scraps slängar kungen" och hans fru?
Nu ska människorna ta den fina hunden på promenad!
Ha en fin kväll!

Kram Maja

8 kommentarer:

  1. Tala om vilken DAG!!!!!!! men vi tar allt på Skype,va!!
    Och du som inga mer tyger skall ha!!!!Hahahahaha/kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till er på eran dag
    önskar Eva.
    Själv har jag firat födelsedagen med att dagen innan köra till Förslöv.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vilka massa fina tyger, låter som en lyckad dag med djurparksbesök också.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag och fina tyger!!!! Själv gjorde jag någorlunda snyggt i trädgården med hjälp av mellansonen...mycket löv och gammalt gräs det blir över en vinter. Nu ser det skapligt ut och vi tar kanske baksidan imorgon...det finns lite kvar där oxå trots att vi redan gjort snyggt där för ett par veckor sedan....
    Grattis på förlovningsdagen!!! Vi firade 20 årig förlovningsdag den 22/2. Så om två år är vi lika :)
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  5. Grattis på 22-årsdagen. Vi har 38-årsdag i augusti.
    Vilken tur att ni firar så att du får köpa tyger och din KM skor. Ska bli kul att se vad du hittar på med allt detta godis.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Helt underbara tyger,ar klappa på dem ett tag du så kommer de snt berätta för dig vad de vill bli!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. Grattis på högtidsdagen! Fina tyger att klappa på! Kul att se vad de vill bli!

    SvaraRadera