måndag 30 april 2012

Valborg-blev vårgrön.

Jag kan inte hålla mig!
Dagen har gått i sömnadens tecken!
Irriterad får jag acceptera att mina händer inte klarar av handsömnaden!
Det är som förgjort att försöka nypa ihop tummen med fingrarna
 och det blir som kramp i dom efter bara en kort stund.
Jag får lära mig att leva med maskinsömnad
där jag tidigare suttit med nål och pillat med små stygn,
men nog om detta!
Jag  har sytt ännu en scrap-basket!!!
Jag fick en fråga häromdagen
om storlek på den.
Jag syr en scrapremsa på 62,5 cm x 18 cm, kviltar den 
(med överbliven 80/20 vadd, eller liknande) 
och syr samman till en cirkel.
 Denna syr jag mot en rundoval botten.
Återigen har jag klätt en knapp.
Någon gång ska jag skaffa mig riktiga doningar,
men än så länge så får det duga med en ful knapp som gömms
under en cirkel av tyg!
******************************
Nu gör grabbarna sig i ordning för Valborgsmäss.
KM och jag planerar ett stilla firande.
Han lyckades skada sig när han löptränade för några dagar sedan
och med tanke på Göteborgsvarvet
 om 1 ½ vecka så är det så mycket stillhet
som möjligt som gäller.
Jag är inte missbelåten!!!
Det är spännande fotboll på TV i kväll
och i natt är det hockey!
Oj, vad jag verkar tråkig,
men det är sådan jag är;-0)
******
Ha det så trevligt med studentmössorna på
och rök i håret från Valborgsmässoeldarna!
Kram
Maja





12 kommentarer:

  1. Ännu en snygg scrapskorg, vilka färger ska du sy i?
    Tack för svar om strl.
    Glad Valborg
    KRam

    SvaraRadera
  2. Grönt är skönt...
    Trevlig Valborg i tv-soffan :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat!!och Tack för pratstunden ....nu till mitt vårgröna!!Krammmmmm

    SvaraRadera
  4. Vilken fin scrap-basket, smart med knäppning så att inte scrapsen rymmer ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det blev ju en fin scrapskorg igen då i härliga färger. Grönt gillar jag! Ja du Maja...att vi inte kan greppa en synål nån längre stund är inte hela världen, så länge vi kan sy på maskin. Det är skönt så länge vi kan greppa tygerna eller hur? Det finns värre sorger!
    En lugn Valborg är grejor det!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härlig grön korg!
    Vi har haft en mycket lugn Valborg framför TV:n.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härlig färg och häftig modell!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  8. Jag gillar dina scraps-bags jättemycket! Så fina och fiffiga!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Kjempeflott restebag. Du er superflink til å rester, jeg prøver også det innimellom. Akkurat holder jeg å avslutte et av de store arbeidene mine ellers prøver jeg å få med meg litt tid i solen også ..

    SvaraRadera
  10. Åhh vad läckert det kommer bli med alla dina scrapskorgar! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  11. Oj vilka härliga korgar Du sytt, Finns ingen favorit gillar alla.
    Kram Marianne

    SvaraRadera