fredag 18 maj 2012

Blockad...

... eller?
Inte nog med att jag blev utkörd från köket igår.
I dag har jag knappt fått gå in där!!!
Rättare sagt, KM (den fantastiske)
 flyttade runt på saker så att fru G inte fick plats att röra sig alls!!
Jag har t.o.m. fått all mat lagad åt mig och 
dessutom blivit serverad!
Det enda jag behövt bekymra mig över
är att promenera med Raja och att sy!!!
Medan jag syr lyssnar jag på
 "Vindarnas Ö" av Elisabeth Nemert
Jag tror att jag läst eller lyssnat på alla hennes böcker och
jag gillar dom verkligen!!!
***********
Tro nu inte att jag inte har gjort något
 som har med kökets Make-up att göra,
för det har jag!!!
***
Jag har målat!!!!
Inte bara min kära "mormorshylla med gardinupphänhning"
utan också ett par jättesköna marinblå linnebyxor 
och en härlig tröja har fått en lätt ljusgrå ton!!!
********
Nej, Go kväll på er!!!
Nu blir det tidig sänggång
och i morgon träffar jag Pinglor!!!
kram
Maja



4 kommentarer:

  1. Vad bra du har det... sånt händer knappast här! Får vi se resultatet senare?? Lite får du ju offra för att få fint (kläderna)
    Kram och sov gott

    SvaraRadera
  2. Oj vad du jobbar poå, stjärnorna är jätteläckra, det påminner om såna där som man köpte eller vann på tivoli när man (jag ) var liten. Dom finns nog idag oxå , dom är häftiga att sätta i rabatten . Man blir alldeles yr i huvet när dom snurrar i blåsten.Och alla fina färger som "fladdrar". Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Måla är kul men inte att försöka få bort färg från ställen den inte skulle vara på.
    Kram

    SvaraRadera