lördag 26 maj 2012

Det där med färg...

...är rätt, väldigt härligt!!!
För visserligen tycker jag att detta är snyggt!
Jag gillar ju gråtoner starkt!!!
MEN 
"Det blir inte roligare än vad man gör sig";
Jag föredrar FÄRG!!!
Jag har utmanat
Evaj, Carina och Gunilla
med ungefär dessa tyger av:
Brandon Mably
Det är så
tokhärliga mönster med nästan all värdens färger.
Jag blir så glad!!!

Evaj skickade en passning till mig om att jag
borde sy en kvilt av dom själv.
Nu har jag sytt denna topp i
eftermiddag!
(Pollenhalterna gör att jag
hellre håller mig inne
än sitter ute och blir ännu mer
snuvig och rödögd)!

Nu har jag en liten fråga:
Finns det någon till därute
som vågar att anta en utmaning?
Jag fick små scraps över av dessa tyger +
att jag skulle kunna tänka mig att skära några små, små bitar/remsor
av de "Brandontyger" som redan ligger i tyglådorna.
Det kommer alltså inte att ramla ner ett stort kuvert
med tyger till ett täcke,
snarare kanske de räcker till ett par mugrugs eller ett
bokomslag.
Intresserad????
Skriv det i din kommentar så lottar jag om det blir fler intressenter!
*******************
Just det ja, det är Pingstafton!
Finns det någon som kommer ihåg det när den röda måndagen försvann??
Själv stod jag som ett fån utanför Slöjd Detaljer i Skara
och drog i dörren tidigare i dag!
Visst satt det en lapp upptejpad om att det var stängt på Pingstafton,
men det var inte förrän jag läste datumet som
jag kom på att det var idag!!!!!!!!!

Här sitter vi i soffan och ser på
melodifestivalen och kanske håller vi några tummar!

Ha en riktigt skön kväll!
Kram
Maja





11 kommentarer:

  1. Vilken härlig topp du fått ihop, en riktigt glad färgklick!! Ingen mer utmaning för min del, inte just nu iaf ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Åhh vad snyggt!! Svart-vitt är snyggt, men visst behöver vi massor med färg! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Färger ska vi allt ha... men mina finns i trädgården som du ju vet! Det finns säkert många som kan anta din utmaning trots att det är sommar :D
    Din topp är toppen... som vanligt! Det enkla blir ofta det snyggaste och du hittar alltid det du!! En så fin effekt hittar jag aldrig utan krånglar till det och sen ligger mina ufon i nån låda!! Jag ville ha lite av din effektiva förmåga att slutföra!! Skicka den på posten :D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Superfin topp - i båda varianterna, men allra finast i färg!
    Färgglada scraps-utmaning... Jag e gärna med förutsatt att deadline inte är allt för tight.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Morrn morrn,
    Färg är härligt, jag hoppar gärna på en sommarutmaning,
    Precis som du skriver så är grått vacert men färg gör en glad.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Se där ja,,,en vecka sent,,, men ,,bättre sent än aldrig,,,,,,,Skojar!!Ja dessa tyger det var verkligen färgigt...roligt att jobba med och väckte intressanta funderigar om framtida quiltar.
    Du har ju lyckat du med ,, din duk,,bra jobbat,Maria!!Kramar

    SvaraRadera
  7. Jättehärliga färger! De är fina båda två men den med färg tilltalar mig mest. Jag är gärna med på utmaning om det är gott om tid innan den behöver vara färdig.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. När det gäller färg är jag helt på din sida! Det piggar upp och det behövs.

    SvaraRadera
  9. Och gillar faktiskt både och! Men har upptäckt att det nog inte alltid varit så när jag tittar i mina tyghögar - många milda, ljusa färger... men jag jobbar på det! Kram Annika (som också gärna blir utmanad bara det inte behöver vara klart före midsommar :-) )!

    SvaraRadera
  10. Jag älskar färger och det roliga med quiltar är att man ofta kan blanda färger som egentligen inte alls passar ihop!
    Jag antar utmaningen, har ju ändå inget annat för mig :)
    Kram Gun

    SvaraRadera
  11. Härliga färger, föredrar det framför grått/svart. Är gärna med på din utmaning.
    Kram

    SvaraRadera