fredag 4 maj 2012

Krokigt

Helt plötsligt är jag som tokig i krokiga 
"raka linjer"!
Jag t.o.m. gillar den lite lätt rynkiga ytan som 
blir när man vänder arbetet och syr tillbaka
under kviltningen.
**************************
Jag var inne i Skövde Symaskiner och hämtade min
Janome 1600 idag.
Så nu är Älskningen hemma och om det blir "dåligt väder" 
så kanske jag t.o.m. hinner sitta och "leka" lite med den!
Får man vara så fräck så att man önskar sig
ett rejält regnväder i helgen?
**************************************
Nu är det hockey som gäller!
Äntligen har VM
börjat!
***************
Ha en skön fredagskväll!!!
Kram
Maja


8 kommentarer:

  1. Fine farger og quilting i bildene dine.. Det er alltid godt at symaskinen er trygt hjemme!! God helg til deg..

    SvaraRadera
  2. Ja man får önska sig ett rejält regnväder, det gör jag också för att pollennivåerna ska sjunka en aning. Men mest av allt vill jag sy så jag är egoistisk och tycker att det kan regna i helgen.

    SvaraRadera
  3. Regnväder eller regnväder ja det är frågan!!Roligt iaf att älsklingen är hemma igen,,felet den hade ,får du skvallra om imorgon.Godnatt och kram

    SvaraRadera
  4. Regnväder... det är lättare att andas då!! Helt plötsligt kan man ändra uppfattning utan att det är nåt som helst fel med det!! Tänk att jag är allergisk även mot fotboll och hockey :D

    Så skönt att dina maskiner är samlade igen... det är lugnast så!
    Ha en härlig helg vilket väder det än blir!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag brukar också kvilta vågiga ränder men inte så tätt som du gjort och därför inte heller så "skrynkligt".
    Nu är vintern slut och det tycker jag ishockey också kan vara.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fine quiltesømmer som gir flott effekt. Så mye fint du har på bloggen din, her kommer jeg gjerne igjen.

    SvaraRadera
  7. Jag har precis som dig fastnat för dessa krokiga raka sömmar ;) Skönt att din älskling är hemma igen och ordningen i Paradiset återstäld!!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Klart du får önska regnväder - fast jag ser ju helst att det landar i dina trakter. Här har jag tillbringat hela dagen utomhus i sol och blåst, med jord under naglarna. Nu är jag trött - men lycklig!

    SvaraRadera