söndag 27 maj 2012

Mors dag!

Min present till mig själv var att 
"äntligen"
använda mina "favvotyger".
Jag hade en idé som jag ville testa.
En liten "plutteväska"!
med ric-rackband, bomullsbrodyr, pärlor och rynkat tyg!
Det är så kul att hitta på "egna" saker,
men jag måste erkänna att jag är
riktigt avundsjuk på de som kan sätta
sig och sy efter mönster!
Jag vill också sy efter mönster,
andras mönster!!!
Då skulle jag ju slippa fundera över
syordning, eller hur jag ska göra i nästa moment.
Fast om jag nu skulle börja sy efter någon annans
mönster så brukar det sluta med 
att min egna fantasi vill vara med att leka!
Det finns så många tankar och idéer som vill testas!
******
Nu ska jag låta några andra "leka" med tyg!
Annemarlen och jag har mailat lite med varandra 
och redan innan bestämt att hon ska se vad hon kan göra åt en liten 
tygbunt som jag hittade "i den stora tygflytten".
Dessutom så får hon dela på scrapshögen 
med "Brandon-tyger" med Jenny.
Deras arbeten får de visa mig och 
sedan er i sina egna bloggar innan Augusti är slut.
Gun, Annika och Mia ni 
kommer att få ett litet kuvert med utmaningstyger
också, men inte i detta utskick!
Jag plockar lite i veckan så får vi se vad det blir.

Till sist; Tygerna i den nedre högra rutan
är också en present till mig.
Tack till Rantens tyger!
Så kul att leka med dessa tygprover!
Nu ska jag skissa lite på utlägget!
*****
Ja, kväll på er!
Äntligen kväll skulle jag nog kunna tillägga!
Jag ser fram emot det ev.regnet som lovades ut till i morgon!
Min allergi är inte att leka med
och jag har sannerligen mått bättre!
Kram
Maja

14 kommentarer:

  1. Det måste vara skönt att kunna hitta lösningarna lätt och enkelt, jag kan ju inte läsa mönster och ännu mindre skriva något så jag hoppas alltid på utförliga bilder eller så får det bli som det blir. kram

    SvaraRadera
  2. Spännande , då blir det något att se fram emot denna veckan. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Fast du är ju så duktig på att skriva mönster! Jag håller med dig om att det är svårt att följa mönster till punkt och pricka, man vill ju se om se finns någon bättre lösning och sätta sin egen prägel på det man syr. Hoppas att du får regn så att allergin håller sig på mattan! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Vilken söt liten väska [fastän den är blå ;-)]
    Kram

    SvaraRadera
  5. Blått är ju flott! Jättesöt väska. Undrar varför jag nästan aldrig använder den färgen? Du ska inte önska bort din talang att sy utan mönster... det är ju en avundsvärd gåva!
    Oroa dig inte, regnet kommer... alltid!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin present du fick!! Och kul med utmaningen! Innan augusti ska jag allt hinna sy nåt... undrar vad...
    Här är bilen helt gul varje morgon. Förstår att det är besvärligt med pollenallergi. Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Jättesöt väska!
    Bamsekramar Mia

    SvaraRadera
  8. Så himla söt väska, när kommer mönstret:O)) Och många härliga tyger, alltid spännande när du delar ut dina skraps..Kram ..

    SvaraRadera
  9. Det blev en liten fin balväska!!!kram

    SvaraRadera
  10. Jättesnygg väska! Och ändå är den blå!! :))
    Hihi... spännande med två utmaningar.

    Kram från mej till dej.

    SvaraRadera
  11. Jättesöt liten väska du gjort. Men Oj så duktiga ni är som hinner med allt----
    Kramisar

    SvaraRadera
  12. Den var ur gullig och blå :o)

    Kram Lena P

    SvaraRadera