torsdag 17 maj 2012

Utkörd/Inkörd

Vad menar hon med den konstiga rubriken, undrar vän av ordning?
Jo, efter att ha hjälpt till med
 att riva tapeter och märka panel,
samt ta hand om alla burkar
 och annat som Fru G har ett omåttligt begär efter,
så sa Herr G att frun kunde, 
om hon ville gå in i sitt Paradis och ta det lite lugnt!
Alltså utkörd ur köket och inkörd i Paradiset!!!
Det gjorde hon/jag!!!
Kommer ni ihåg dom här?
Jag fick dom av Gunilla tidigare i år.
Nu tog jag efter henne och sydde blocken som 
hon syr just nu.
Jag hade egna scraps av Bliss- och Rubytygerna från 
Bonnie & Camille.
Det får bli vad det blir,
Jag bara njuter av att sy i dom!!!
Fräscht är verkligen ordet!!!
**********
Nej, nu blir det strax sängen som gäller.
I morgon blir det ännu mer köksarbete
och om jag har tur
 så kanske jag kan bli lite utkörd från köket då också!!!
****************
Kram på er!
Maja



8 kommentarer:

  1. Du bara hoppas du... så du kan krypa in i Paradiset och grotta ner dig! Härliga tyger... jag väntar ivrigt på att få se vad det ska bli. Det blir väl i morgon det kan jag tro?!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina Dina block blir.
    Nu har jag fått ihop 29 st och behöver nog 60 st totalt.
    kram

    SvaraRadera
  3. Inte dumt att bli utmotad från köket för att roa dig i Paradiset.
    Roliga saker du håller på med - MEN ta't lugnt så du inte får ont igen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Här blir jag alltid utkörd när det gäller sånt hantverksarbete, det vill min Km fixa själv..Bra tycker jag! Jättefina tyger, blir säkert något snyggt utav detta! Kram.

    SvaraRadera
  5. Ja tänk om man kunde bli utkörd ur köket ;) Blocken blir superfina! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. Fräscht på ditt sybord.
    Såg du tidningsutmaningen i min blogg?:-))
    kram

    SvaraRadera
  7. Så fint det ser ut, fräscha, somriga tyger! Tror inte jag hinner med någon tidningsutmaning denna månad, men laddar för nästa! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  8. Vicken tur du har en så härlig KM så du kunde krypa in i Paradiset och skapa så vackert ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera