torsdag 7 juni 2012

Kan man kvilta...

...ihjäl sig???
Jag bara undrar!
Min nya strategi är att inte sitta vid symaskinen för långa stunder åt gången.
Därför blir det blandad städning och promenader.
Prata med grannar och ha besök och kviltning!
Jag klarar inte av att lämna områden okviltade eftersom det
blir påsigheter som hänger och slänger och därför kviltas det ända in i
absurdum eller så gott som absurdum.
Jag är långt ifrån färdig med detta arbete och 
frågan är när jag kommer att bli det.
**********
Det börjar bli dags att skriva mönster igen för att inte tala om
att Paradiset både är dammigt och stökigt!
Fattar inte vem som hela tiden stökar till det för mig;-)
***************
När jag Skypade med Sanna tidigare i kväll så
berättade hon att hon tänker försöka att
ställa upp för mamma och åka på den stora internationella
Quiltfestivalen  i Galway nu i helgen!!!
Massor med bilder har beställts,
för att inte tala om att tyger och annat kviltrelaterat!
************'
Ta hand om er!
kram 
Maja



6 kommentarer:

  1. Jo du Maja... det kan man nog. Men tänk... vilket sätt att sluta på... hängande över symaskinen!! Men du får allt ta det lilla lugna emellanåt... jag misstänker att vilostunderna inte blir särskilt långa. Du är allt en fena på frihandskviltning du.
    Ta hand om dig du med!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men Maria ,, var det inte köpförbud... Tyvärr var jag i Galway fel årstid ,,, och missade denna quitFestival..
    Har varit på en mkt trevlig träff i Falkenberg ikväll!! Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul med quiltfestival!
    Här har det inte blivit mycket sytt...:( men det ska bli jättekul att ses! Det är ju snart, det går så fort!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Bry dig inte om vad Eva säger om köpförbud. Det är ju Sanna som handlar, eller hur?! Att du sen kanske har lämnat en lååång önskelista är väl en helt annan sak ;) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Nä, tror inte man kan quilta för mycket.
    Kram och quilta på du bara.

    SvaraRadera
  6. Är lite likadan som du och gillar mycket quiltning iaf i den flesta fall ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera