tisdag 5 juni 2012

"Lukta på blommorna"...

...och ta det lugnt!
Det har jag gjort idag!!!
Det kalla och råa vädret har gjort
att mina handleder har börjat värka igen!
Visserligen har jag jobbat en del på sistone, men
jag har lärt in ett nytt system när jag arbetar nu så jag vägrar 
att tro att det skulle vara för arbetets skull!!!
Nej, det är nog nordpolsvädret som orsakat att fru G
känner sig stel och värkbruten!!!
Därför har jag legat på soffan, tittat på Engelsk direktsändning
av firandet av Drottning Elizabeths 60 år på tronen
OCH läst böcker!
Dessa två kom igår.
De är nog så olika varandra i stilar som det går, 
men jag gillar dem.
Speciellt Modern Patchwork av Elizabeth Hartman är 
spännande på det viset att den verkligen är modern!!!
Tygerna i den andra boken av Nicki Trench,
är bara SÅ härliga och jag önskar att
man kunde fått några bitar med i varje bok!!!
**********************
Förhoppningsvis blir det sömnad i morgon!
Kram på er!
Maja

4 kommentarer:

  1. Är sugen på Hartmans bok jag också. Är den köpvärd?

    SvaraRadera
  2. Det låter mysigt och skönt att slappa ,, bläddra och njuta!! Kram

    SvaraRadera
  3. Just på din slappardag tittade jag inte in...typiskt! Men det var bra gjort du Maja!!En sån dag emellanåt kommer att ge dina handleder välbehövlig vila!Men varmare väder kommer att hjälpa både dig och nig!
    Kram

    SvaraRadera