söndag 15 juli 2012

Lite mycket nu...

...KM och Sanna har varit i skogen
nio liter blåbär och en påse kantareller
blev dagens "fångst".
De söta "ringblommorna" har Sanna virkat efter ett mönster 
i en av böckerna hon köpte på Irland.
Jag fick den lila (efter en liten stunds tjat;-0)).

Nu börjar verkligheten smyga sig på för Sanna.
Efter två veckors semester så fick hon intagningsbesked.
I morgon måste hon börja leta bostad 
och så fick vi ännu en sak att försöka fixa denna sommar!!!
Jag är så glad för hennes skull,
men fattar inte hur vi ska hinna ordna med allt som behövs!!!

Jag har inte ens varit inne i mitt Paradis i dag,
men hoppas på mycket inspiration och ork så att jag "får tummen ur" 
och kan få skapa lite i morgon!!!
Just det ja, Jag lurade några av er igår.
 Det var bara en enda nesse/pennfack som jag sytt.
Den har olika tyger på sidorna och jag ville visa upp båda sidor.

Nu ska jag ta med mig:
Gamla stan-morden
av:
Lars Bill Lundholm 
och gå till sängs!

Natti natti!
kram
Maja


8 kommentarer:

  1. Vad mumsigt med blåbär! Fina rosor!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Både blåbär och kantareller, mums.
    Klart du lurade de flesta av oss eftersom du skrev "dessa".
    Var ska Sanna plugga? Hoppas det är lättare att hitta bostad där än i Sth.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jösses vad blåbär, kan bli många goda pajer av det..eller sylt eller bara blåbär och mjölk!!!
    Vilka söta ringblommor, den röd orangea är kanon och lyser nog upp fingert, den lila är vacker den oxå. Kram sytanten

    SvaraRadera
  4. Blåbär och kantareller... det är inte dåligt det! Vilken fest det kan bil av det!
    Det där med lurendrejeriet klarar vi nog att leva med du Maja! Båda sidorna är lika fina! Ringblommorna är jättefina... så bra att du fick åt dig en av dem!
    Det där med att du inte beträdde Paradisets mark på hela dagen kan nog vara lite bra... det är bra att koppla av lite ibland ser du!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vad härligt med både svamp o blåbär. roligt för Sanna, Grattis till henne. då blir hon kvar i Sverige ett tag?
    En eller två nessar... Spelar ingen roll, fin är dom, båda sidorna!
    Ha de gott, kram!

    SvaraRadera
  6. Åh, Gud så gott!
    Vet inte om det blir några bär här, för vi har ju haft så kall försommar! Mina smultron ser oroväckande små ut!
    Så kul att dottern har kommit in på utbildning. Då får du ha henne lite närmare.

    SvaraRadera
  7. Mmm va gott med blåbär o kantareller med...
    Gulliga små blommor hon gjort

    SvaraRadera
  8. Ohh, kantareller!! Vad jag längtar tills den tiden kommer. Men med den här kylan o regnet så blir det nog inga. Tar inte solens semester slut snart?

    SvaraRadera