fredag 6 juli 2012

Slöjdmässan i Hjo

I dag invigdes Slöjdmässan i Hjo.
Vi brukar åka dit och gå en sväng,
mest för att hälsa på bekanta och kanske se om 
någon säljer någon liten tygbit.
(Det fanns det en som gjorde, men de får ni se en annan dag).
Jag hittade tre olika ställen som jag stannade
 och frågade om jag fick fotografera och 
visa på min blogg.
Turligt nog så fick jag det!
****
Titta på dessa underbara kakor och tårtbitar!
Garanterat kalorifria!!!
VÄLKOMNA 
till 
CARINES CAFÈ!!!


Trevliga Carine och Märta, 
mor och dotter,
 som stickar och virkar sina
godsaker, samtidigt som deckarböckerna går i cd:n.
Där skulle man vara med!!!
Underbart!!!
eller vad säger ni???
*******
Mer blir det inte idag,
men i morgon
visar jag Malins härliga arbeten i ull!
******
Kväll och kram!
Maja


6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bakverk! Tänk att kunna ställa fram dem dag efter dag... utan att de lägger sig det minsta runt magen!!
    Fina bilder fick du Maja!
    Sov Gott

    SvaraRadera
  2. Det ser vääldigt gott ut!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Åååh så smaskigt det ser ut. Håller sig i evighet och ger inga extra kilon runt midjan (eller där midjan normalt ska vara).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh, den slöjdmässan säger jag varje år att jag ska gå på, men ännu har det inte lyckats! Sånna tjusiga bakverk... Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Visst är kakorna härliga! Har köpt deras "kokbok". Jag är i Hjo hela helgen med familjen. Det är vår lilla semestertripp. Mycket fint att se på! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  6. DE bakverken såg så läckra ut där de låg på faten! Så även jag stannade en bra stund vid deras stånd!
    Kram
    Nettan

    SvaraRadera