torsdag 23 augusti 2012

En "blå"dag!

Fortfarande ONT i mun/öra och lätt feber!
Känner mig inte helt fräsch!
Orkar inget!
-Inget fel på käken efter tandutdragningen, 
sa tandläkaren efter ännu ett besök!
Visst är det skönt att veta, men det gör fortfarande ont!
Jag blir som en "brunbjörn" som sitter och "morrar".
Inte för att jag tror de morrar, men det gör jag!
Sovit mig genom kvällen.
Tydligen har KM plockat Björnbär och fotograferat!
Ett rågat litermått blev dagens skörd!
De växer så det "knakar" och vi hinner inte med,
men i kväll blev de Björnbärssylt.
Dagens höjdpunkt blev annars innehållet i ett kuvert från
"Syrran".
Sötaste snögubbar, handbroderade i blått.
Nu ligger det ett stort ansvar på mig att rama in dom snyggt!
Tack, snälla Gunilla!
***************************
Ja, nu återstår det att se om jag kan sova något i natt,
men jag ska iaf försöka!

Natti natti på er!

Kram Maja

6 kommentarer:

  1. ..och just nu efter halvlek är det 0-0 mellan Barcelona och Real Madrid men det är FCB som har mest chanser :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med solvarma björnbär, det är sååå gott!!
    Krya på dej ! Kram sytanten

    SvaraRadera

  3. Nu blev det lite fel..din dag skulle ju vara rosa!!!!!!!Annars inta fel med björnbär,,plockade ofta sådana bär,,och rev mig också
    som liten ute på Väderöarna ,,sylt gott till pannkakor!!kram

    SvaraRadera
  4. Björnbär..... mums
    Blå snögubbar..... ljuvliga
    Ont i munnen...... nä fy 17

    kram

    SvaraRadera
  5. Ajaj... utdragen tand kan ställa till det några dagar... stackars Maja! Men björnbärssylt är väl plåster på såret?? Här vill de inte bo! Tänk att du ska behöva vara sjuk för att vila dig lite.
    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Björnbärssylt här med..vilken rikedom vi har.
    kram

    SvaraRadera