söndag 5 augusti 2012

Här hade jag tänkt att visa...

...bilder från vår lilla cykeltur 
alternativt mina nysydda grytlappar och mugrugs.
Nu blir ju inte allt som man tänkt sig...

...tex så tar man med sig kameran, 
men glömmer minneskortet i datorn!!!

...Eller så tar det så förjordat lång tid att handfålla
sina projekt nu för tiden.
 Så kanske går de att visa i morgon om jag börjar sy tidigt i morgon bitti!!!

Cykelturen visade en sak iaf
och det var att fru G har en obefintlig kondition!!!
Jag skyller på Raja...
...sedan hon kom till mig så har jag slutat med snabba promenader!
Nu går vi bara runt och lallar!!!
Hon nosar, kissar och äter harpluttar och 
jag går bara med och harklar mig lite när jag tycker att hon går för fort!!!

Därför visar jag vårt gröna tak!
Pergolan utanför mitt Paradis börjar att fyllas.
Björnbär, Vindruvor och Kaprifol växer 
som om de hade betalt och jag njuter!!!

Det gjorde jag åt guldet idag också!
Tänk att segling kunde vara så kul!!!

Kväll på er!

Bara Bolt, Blake och de andra grabbarna 
har sprungit så är det natt här!!!

Kram
Maja

7 kommentarer:

  1. Cyklat har jag inte gjort på åratal, mitt ena knä ville inte vara med på så'na övningar.
    Snabba promenader är OK om det inte är för mycket uppförsbackar, pust, pust.
    Äta harpluttar? Får hon inte tillräckligt med mat hemma ;-) ?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Meen Maja... hundar kan gå fort t.o.m springa bara de får göra ifrån sig först! Jag har provat! Harpluttar gillas av vår Hilda också!!
    Vilken fart du har i pergolan ett ser inbjudande ut.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Maja, det heter långsamhetens lov...... Är helt överens med Raja, det behöver inte gå så fort.. vilken mysig pergola du har. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  4. Ja, segling är trevligt. ( Själv gastat en gång i tiden i en snipe).
    Mums med björnbär och vindruvor. Du måste berätta hur stora dina blir senare. Har själv massor i trädgården i år.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Cykla gör jag varje dag åtmintone till och ifrån jobbet, för min del känns det bättre med cykling än promenader både för knän och leder och framför allt fötter! Vilken härlig fruktskörd du får där! Kram..

    SvaraRadera
  6. Natt eller morgon ,dunder och brak!!
    Vi är rediga vi ,,en timmas snabb promenad ligger bakom oss!!!Kram

    SvaraRadera
  7. Cyklar gör jag varje dag till jobbet, uppförsbacke hela vägen! (Fast då är det ju å andra sidan nerförsbacke hem och det är ju väldans skönt). Men när det gäller hundpromenader... jag håller med, sedan Huliganen blev lite mer Äldre Herre ska det snusas och funderas och strosas i godan ro. För det mesta i alla fall. Håller med Monica J - ibland är det skönt med de där kontemplativa stunderna. Man hinner tänka en hel del. Fast om det är något vettigt, vete sjutton! ;-)

    SvaraRadera