torsdag 2 augusti 2012

Jag kunde inte hålla mig

Jag kollade in
den här bloggen i går kväll:
Judi visade frihandskviltning
och jag ville testa.
Efter hennes videofilm
visades bilder på andra "filmsnuttar"
och jag hittade en som
kviltade "knäckebröd".
Det slutade med att jag satte mig och kviltade,
trots att klockan var mycket!
KUL!!!!
I morse tvättade och torktumlade KM min kviltade bit
så att den krypte bra!
Senare i dag har jag kantat lukkekanten och fått dit fågeln.
jag blev så glad i mitt test, som faktiskt kommer att få "jobba" för sig.
Den kommer att hamna under kaffebryggaren vad det lider.
***********
 Gun
firar 20000 besökare på bloggen
och har en utlottning!
Jättefina vinster utlovas.
Grattis till Gun och grattis till de 
lyckliga vinnarna!
***********************
Kände att jag ville avsluta dagens bloggning med en
"tokig hund".
Hon hittar på bus varenda dag nu!
Här är det Sannas väska som genomsöks.
Tidigare i dag hade hon
puttat ut två kviltar ur en hylla och arrangerat dem
så att hon kunde ha den ena som stöd för ryggen
och den andra som kudde!
Jag trodde att hundar som kommit upp i den respektabla åldern av 11 år
Skulle vara lite lugna och kanske t o m lite slöa,
men icke!!!
**********************
Kram och Natt!

Maja

4 kommentarer:

  1. Ja du Maja... den som inget har att göra skaffar sig nåt och det är du en fena på!! Din lilla Raja är full av rackartyg och det har inget med ålder att göra tror jag! Men det är nog roligare med en sån hund... än att ha en som är ledsen och inte trivs med roliga saker!
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga Raja! Visst ger de oss många glada skratt, våra fyrfota vänner! Kram Annika

    SvaraRadera