torsdag 20 september 2012

Kanske kan...

...det intressera någon; hur Ullis utmaning blev!
Jag visade några små "smuttbilder" av mitt arbete  i måndags
och i går var den klar!
Just nu hänger den på bokhyllan och jag sitter och tittar på den då och då!
Jag tycker att den är härligt galen och den gör mig glad!!!

Jag sydde blocken med den vita kvadraten i.
Sedan sydde jag de med de mönstrade kvadraterna i.
Sedan hade jag så roligt så att jag bara fortsatte att att skära och sy!
Jag bestämde mig för att bara plocka blocken och sy dom.
Därav det "konstiga" mönstret.
Den färdiga storleken är: 77 x 115 cm.

Tack Ullis för att du "offrade" dina favorittyger på mig!!!

Jag vet inte när jag hade så roligt senast!!!!

Jo, idag har jag haft jättekul, 
men det är en annan historia 
och det får ni se en annan dag!

Kram på er!

Maja

23 kommentarer:

  1. När man får se hela quilten så blir den helt annorlunda men lika fräsch och härlig som igår via Skype;Du har verkligen fått till denna utmanig bra ,,ett jätte arbete ,,men Ullis hon vet hon vad som bör sättas i dina händer/kram till ER båda två fr Bambi,,ekorren eller duracellen ......

    SvaraRadera
  2. Oi, denne ble flott ;-))
    Denne hadde jeg likt å kopiere, men får jeg lov ??

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg! Jag tycker det blir så fräscht och fräckt med vitt ihop med dessa starka färger. Sen gillar jag ditt "konstiga" mönster för det blir så levande.
    Idag hade jag tänkt att sy något av scrapsen som blev efter Lil Twister men jag tränade efter jobbet och sen var jag helt slut:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Åhh vad jag gillar den! Det glädjer mig att du också gillade tygerna och att du har haft roligt!!! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin kvilt, jag känner också ett kopieringsbehov eller kanske jag skall kalla det att bli inspirerad?
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig kvilt detta blev, och snacka om att vara snabb! Gillar skarpt hopsättningen av blocken! kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Det blir liksom allra bäst när man gör nåt efter sitt eget huvud!! Din kvilt är jättefin och den gör även mig glad! Såna där konstiga mönster får man väl kopiera fritt eller hur? :D Du kan känna dig mycket nöjd... som vanligt!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hur härlig som helst!! Du kan du!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  10. Önskar jag hade en liten gnutta av all din härliga fantasi! Kram

    SvaraRadera
  11. Tack snälla, goa Maja för utmärkelsen, jag blev alldeles rörd av dina fina ord.Jag ska sätta mej och göra mitt bästa för att ge den vidare men jag säger som du...gud vad svårt att välja, jag har bara bloggar som jag inspireras av...och dom är mer än 5.
    Trevlig helg. Kram sytanten

    SvaraRadera
  12. Vilken läcker kvilt! Oregelebunden och full av liv.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Så HÄRLIG!! Den vill jag ha ;))
    eller iallafall kanske jag härmar dej en vacker dag :))

    Ha det gott, trevlig helg o kram till dej!

    SvaraRadera
  14. Hei. Så du hadde sydd denne quilten i helga en gang, fikk den ikke ut av mitt hode. Men hvor hadde jeg sett den, nå har jeg sett i mang blogger. Endelig fant jeg den igjen, denne skal jeg sy snart. Men blir nok etter jul.
    Er strimlene skåret på 2,5 inch.... Nå er jeg følger her så blir det enklere å finne den igjen.
    Ha en kreativ dag.

    SvaraRadera
  15. Nå holder jeg på å sy denne, i helt andre stoff og med lin. Teppe har jeg som bakgrunn på skrivebordet på pc. Deilig å komme i gang. Dette er ett teppe som jeg ikke fikk ut av mitt hode, det inspirerte meg veldig. Tusen takk Maja...

    SvaraRadera