fredag 26 oktober 2012

Äntligen!!!

Ibland är startstreckan L Å N G!!!

Jag kommer inte ihåg när jag började sy på denna.
Det är iaf jättelängesedan!!!
Toppen blev också klar för längesedan,  
bara för att vikas ihop och läggas i en låda!!!
 Nu passar den i vardagsrummet till jul och faktiskt
så är jag riktigt nöjd med den!
Jag har inte bestämt mig för om jag ska ha den som duk 
eller som julgransmatta!
Just nu så leder tankarna på att ha den som duk!

Den blev färdig på en fredag och jag länkar till Amanda Jean.
Dessutom så är det en PIPS och jag skickar ett meddelande till Stephanie.

I dag kom en Charmpack som jag funderar på att leka lite med i helgen...
Sanna är hemma och jag hoppas på sällskap i Paradiset!

Vill bara påminna lite om att idag är det en månad kvar tills 
det är dags att visa upp resultatet av mitt utmaningsmönster.
Jag påminner nu så att ni hinner sy utan att jäkta!
Lycka till!!!

Kram på er!

Maja

8 kommentarer:

  1. Tack för påminnelsen,,,skall bara ha lite kul imorgon så får vi ta itu med allt annat efter den dagen!!Du och jag har ju pratat ikväll om ditt och datt,,men jag har inte sett quilten ,,som bara blev så bra,,,hälsa tösa och ha en fin kväll med familjen,,jag nattar nog mig snart!!!Kram

    SvaraRadera
  2. Du, vin lagras ju och ostar lagras.....
    Så varför kan vi inte lagra färdigsydda toppar?
    Jag tycker att Du har sytt en kul duk/julgransmatta i alla fall.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Tack för den påminnelsen... det blir nog färdigt i tid... kanske!
    Som duk passar den tycker jag som inte brukar ha nån julgran inne! Fin är det i alla fall... somligt ska ligga till sig lite.
    Åhh... vad jag blir trött på nätet som bara slänger ut mig! Undrar vad jag har gjort för dumt tro?
    Ha det gott och kram

    SvaraRadera
  4. Snygg duk/julgransmatta. Tycker det är kul med de där "kedjemönstren" som går i varandra.
    Har inte börjat på din utmaning än men har massor av trekanter (HST) som skulle kunna användas.
    Kram

    SvaraRadera
  5. What a beautiful and unusual table topper. Congratulations on another finish.

    SvaraRadera
  6. Den blev riktigt fin som duk, tycker jag. Perfekt att bli klar 2 månader innan jul. Även om den kanske legat till sig i flera jular innan dess.
    Ha det så skoj med dotera.
    Trevlig helg, kram...
    Ps. Kanske jag hinner gosa med mina nya tyger, jag :)))

    SvaraRadera
  7. Så bra att du blev klar med den fina duken/julgransmattan, kul mönster och din kviltning är fin som alltid. Kram

    SvaraRadera
  8. KJempeflott duk du har laget !! Ja si det om , jeg synes den passer veldig flott til Juletrematte også ;-))
    Hos meg har det ikke skjedd så mye i det siste for jeg har sittet under dyna med influensa ;.(
    Jeg har kost meg med en quilte bok og et flott quilte blad ...

    SvaraRadera