lördag 27 oktober 2012

Ingen idé att planera

Sy,sy, sy!!!
-Ja, vad jag ska sy!!!

Visst började det bra.
Skypesamtal, stryka, skära och sy!
Men, vad konstiga mina tak ser ut!
Just det. 
Jag hade ju läst i mönstret att kvadraterna skulle vara 2 3/4".
Varför hade jag då skurit 2½" ?
Jo, ren rutin!!
Jag brukar ju göra det...

Dags att äta, ta en paus...
Oj, Arsenal spelar match, NU!!!
Kaffe på maten i min nya födelsedagsfotölj.
Jag fryser och drar på mig täcke,
rullar in mig lite grand i de som redan ligger i fotöljen.
Ooops!!!
Det var så skönt och matchen inte så bra i första halvlek.

Vaknade av att jag häller kaffe över hela mig och mina kviltar.
Fotöljen klarade sig, men alla mina kläder blev våta och bruna.

Nu blev det andra prioriteringar och
det mesta verkar ha slutat bra iaf.
Sömnaden tar jag i morgon.
Jag fick en tidig kvällsdusch.
Taken kan vara sadeltaksinspirerade.
OCH
Arsenal vann!!! 
Frid och fröjd, 
men ingen idé att planera något i min värld!

Tack och hej!!!
Kram

Maja

9 kommentarer:

  1. åh du har köpt de snygga tygerna i Benartex-serien.

    SvaraRadera
  2. Otur när man blir så där trött, hoppas att kaffet svalnat lite så du inte brände dej.
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. TACK... för det goda skrattet jag fick nu... det behövde jag verkligen! Ren rutin var det ja... att inte läsa först väl? Du är rolig du Maja! Men du brände dig inte eller hur? Du somnade väl inte genast?
    kram och en ny... bättre... dag önskar jag dig!

    SvaraRadera
  4. Ja varför skall det ibland vara så konstiga mått......när det finns en enkel regel 2,5 inch....och en gör bra linjal till favvis måttet!!!Lycka till med dina sjöbodar eller hus.../Kram

    SvaraRadera
  5. Jättesnygga tyger! Taken kanske blir snyggare så:) Du får skaffa en sån där termosmugg till ditt kaffe när du sitter vid tv:n och det är risk att man somnar:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Ja vissa dagar ska man bara sitta rakt upp och ner på en stol och låta andra sköta om en. Fast den dagen närmar sig men jag hoppas det dröjer. Oj så allvarsamt det här blev då ! Jag som skrattade gott när jag läste din blogg. I morgon är en annan dag :-)

    SvaraRadera
  7. Äsch planer bara spricker, bättre att ta det som det kommer!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Du fick en tidig dusch men hur gick det med kläder och täcken? Åkte de in i tvättmaskinen på en gång? Hoppas det inte blir fläckar.
    Kram

    SvaraRadera