måndag 8 oktober 2012

Inspirerad...

...av en sytant som började prata om pussel!
-Ja, det var längesedan sa KM.
-Jag vill ha ett rejält kyrktorn!!!

Nu hittade jag inga rejäla kyrktorn, 
utan en fyr och massor med himmel och hav,
ett kyssande par i en målning- brunt, blått och grått, 
en stadsvy med massor av reklam och neon,
 en gammal målad världskarta 
OCH
en bild med lökkupoler!
Det var det närmaste kyrktorn jag kunde komma!
Nu har vi tillbringat en stund av kvällen med att lägga rätsidor uppåt
och att plocka fram kantbitarna till Anton så
att han kunde få ihop själva ramen.
Vad roligt vi haft,
men oj vad det var pilligt och svårt!!!
Det var så länge sedan som vi pusslade senast,
och förhoppningsvis så blir det fler pussel innan 
inspirationen lagt sig.
Den där gamla världskartan lockar.

Denna lilla groda pekade ut rätt riktning hem till mig!
Tack Britt-Inger!!!
Vad gulligt av dig!
Jag blev så överraskad 
och 
GLAD!!!

Nu blir det natti!

Kram

Maja



4 kommentarer:

  1. Åh, vad kul! Jag älskar att pussla:))
    Sött grodtyg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Pussel är nog lika beroendeframkallande som dataspel :-)

    SvaraRadera
  3. Vi har inte pusslat klart, men sparat allt vi gjort. Hoppas vi snart kan fortsätta.
    kram

    SvaraRadera
  4. Pussel är kul! Ska nog se till att köpa ett till jul, så vi har sysselsättning i mellandagarna! Kramar Ullis

    SvaraRadera