torsdag 8 november 2012

Bytet!

En dag utan internet,
(hur tokigt allt känns då)!!!
där inte så mycket blivit sytt.
 Stickorna har iaf fått röra på sig
 och eftersom jag hade 3 kg blandfärs i kylen, 
men kocken var på jobbet så fick jag väl
"offra" mig;-)

För några dagar sedan när Pinglorna var här,
 så visade de vad de sytt av Lil Twistern.
Jag väntar på en bild, 
så jag tänker inte visa allt idag,
 men kolla här:
Mia sydde en väska!
Det lilla "provblocket" satte hon som ficka
och sedan sydde hon en hel sida också.
Vilken väska, va???
Jag tycker att den är superläcker!!!
Mia tycker att den är tantig och inte alls i hennes färger egentligen!

Det blev ett byte!!!
På många olika sätt!
Jag hade ju sett väskan på kort och redan då fått veta att "den var tantig"!

TURKOS!!!
Inte är den tantig!!!
Nix pix, 
Den blev mitt byte!!!
Mia ville ge den till mig, 
men vi "bytte" lite tyg mot denna vackra , glada och härliga 
turkosa skapelse!
TACK MIA!!!

Nu väntar sängen och den lilla datorn,
så att jag kan kolla vad ni haft för er!

Kram
Maja


9 kommentarer:

  1. Du gjorde ett väldigt bra byte, kul idé att använda Lil Twister på det sättet! kram

    SvaraRadera
  2. Du gjorde ett kanonbyte...jag hade absolut gjort likadant. Väskan är toksnygg!!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Härlig turkos väska och inte ett dugg tantig. Bra byte!
    Vad gjorde du av all köttfärsen?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är jag som ska tacka! Det var roligt att du tyckte om den. Nu behöver den inte ligga i min garderob och vara ledsen:))
    Det var så roligt på kursen i tisdags och jag använder min väska/ nessesär för fullt:))
    Kram kram Mia

    SvaraRadera
  5. Inte är den väskan "tantig". Den är ju jättefin!!!
    Gun A.

    SvaraRadera
  6. Tycker inte heller den är tantig - en turkos väska är precis vad som behövs för att hålla höstmörkret stången!

    SvaraRadera
  7. Den är inte ett dugg tantig. Den är ursnygg! Du har gjort ett bra byte! kramar Ullis

    SvaraRadera
  8. Den har jag missat... som så mycket annat. Så klart att du ska ha den! Snygg och lagom Majig.Inte mycket "tant" i den!
    Kram

    SvaraRadera