torsdag 1 november 2012

Planera?

Det brukar ju inte bli som jag planerat
så varför skulle det bli det idag?
Hantverkarna som var i vårt hus i går 
har i dag varit hos bägge våra  närmsta grannar.
Förmiddagen hos de till vänster och eftermiddagen hos de till höger.
6 timmar av borrande i betongväggar!!!
Stundtals har jag inte ens kunnat höra vad jag själv tänker!!!
Jag har däremot suttit vid symaskinen och haft JÄTTEROLIGT!!!!
så får ni mönstret hur man gör.
Förhoppningsvis blir min kvilt klar i morgon
 inte bara för att visa upp, utan för att jag vill ha den klar att kura ner mig i!
Detta var iaf inte den sista gången jag sydde en sådan här!

Dagen började jättebra,
 med frukost på sängen
och nyss fick jag kvällskaffe vid tv-bordet.
Däremellan har jag fått veta av Pumlan
att jag har vunnit hennes tävling!
Jätteroligt att veta att jag kan inspirera andra med tips om mönster, 
även om det inte är mina egna idéer!

Kvällskramar till er alla!

Maja






4 kommentarer:

  1. Den tekniken använde jag delvis när jag sydde alla mina remsor på semestern.
    Grattis till vinsten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den filmen såg jag förra veckan och det såg jätteroligt ut! Tänkte använda det när jag syr "little black dress" jelly rollen.
    Nu är det inte långt kvar innan vi ses!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ju så fantastiskt att vi kan inspirera och "hjälpa" varandra här i bloggarnas värld, tycker jag. Det är ju en tillgång utan dess like, egentligen. Att Du nu får ett "pris" av Pumlan är ju en extra bonus, som Du är väl värd.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tackar för den inspirationen och den du alltid ger, med en genuin syglädje. Det kan ju inte annat än smitta av sig. Vi vet alla att den bacillen är livsfarlig, när man har anlag....

    SvaraRadera