lördag 10 november 2012

Superflexibel...

...ja, det är jag det!
De som läser min blogg 
vet att jag skrivit ett flertal gånger att jag inte vill planera
för det är ingen idé.
Allt blir som det blir iaf.
Mina planer för denna dagen var
SÖMNAD.
Sömnad, med stora bokstäver!
Välja tyger, stryka, skära och skapa 
av herrans lust.
I stället blev det:
Promenad på Billingen och promenad inne i Skövde.
Shopping och möte med gamla vänner
samt besök hemma.
Jätteskönt och roligt,
men inte det jag hade planerat!!

Tur att kocken och assistenten
fixade middag så att jag fick något gjort
inne i Paradiset!
Evaj´s 100 000 besökares present,
det blev 5 mug rugs.
Storlek ca:17,5 x 21,5 cm.

Ni var några som bad om bilder på
min kviltning.
Det är verkligen inte lätt att
ta bilder på ljusa tyger och tråd.
Jag har försökt...
...som ni ser så är det inte de bästa bilder,
men det är de bästa av de bilderna jag tog!

Tack för visat intresse!
Klapp och Kram!

Maja



10 kommentarer:

  1. Tror det är jag som har en tvilling(( annars så är det ju mannen här!)
    För allt du skriver om ,,förutan quiltningen ,,låter precis som jag!!
    Kram denna lördagskväll....
    ps,,bra jobbat dessutom!!ds

    SvaraRadera
  2. Nog känner jag igen mig BIG TIME, det är som om jag blir obstinat mot mina egna planer och trotsar genom att göra nått annat istället ;)
    Har läst ikapp det mesta tror jag och lite prestationsångest får jag när jag ser hur mycket fint du sytt. Här är det avancerad navelluddspillning som tar min tid på kvällar och ikappstädning på helger....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Vilka fina mugrugs!!! Riktigt härliga, söta vintermotiv. Kram sytanten

    SvaraRadera
  4. Sååå fina och underbara mugrugs!!
    Jag bestämmer ofta också en massa som inte blir gjort som planerat, men vad gör det:) så småningom blir det gjort:))
    Kramelikram Mia

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara mugrugs!!! Motiven är så söta...... Din quiltning Maja är helt fantastisk, inte många som kan mäta sig med den.. Kram från MonicaJ och ett regnigt Skåne.

    SvaraRadera
  6. Så fina dina mugrugs är - vad kul att duka med dem i juletid :-)!
    Här står städning av klädkammare på programmet, undras varför jag då sitter kvar framför datorn ?? Kram

    SvaraRadera
  7. Så söta mug-rugs, du har i alla fall framförhållning som redan är klar med detta julprojekt. Din frihandskviltning ser också jättefin ut. Kram

    SvaraRadera
  8. Det väldigt söta "vintertyget" som Du fått av Eva J. i present blev ju kanonbra som mug rugs. Kanske inviger Ni dem med ett glas glögg?

    Dollandesign

    SvaraRadera
  9. Visst är det skönt att kinna vara flexibel. :)
    Muggmattorna måste vara perfekta för familjen G. För visst är väl frun i huset galen i snögubbar :))

    Din frihandskviltning är superduper, ser inte ut som det "sitter fast" där inte.

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera