lördag 24 november 2012

Ta´t lugnt!!!

Ja, det är dags nu!
Med exakt en månad kvar till julafton,
så måste jag acceptera att det är dags att ta det lugnt!!
Jag som inte jäktar har byggt upp en oerhörd stress och
vet knappt vad som är fram och bak på mig själv just nu!!!
***
Därför så var det SÅ konstigt när ljuset slocknade och internet
försvann i över en timma tidigare i kväll!!!
Det verkar som att halva Ryd svartnade och allt avstannade.
Ljusen blev äntligen tända och Alfapet kom fram!!!
KM hämtade sin bok och satte sig att läsa till skenet av levande ljus!
Bilden är suddig, men stämningen var fin!
*************
I går var vi på resande fot.
Stress, stress, stress!
Jag var tvungen att få tag på något att sätta i händerna.
Det lugnar både kropp och själ (åtminstone på mig).
Det blev ett riktigt tjockt ullgarn och
 tanken är att det ska bli en liten sjal/axelvärmare.
Färgerna är ljuvliga tyckte jag och hade ett fasligt sjå med att välja nystan!
******************
Nu har elektriciteten kommit tillbaka och med den alla dessa 
saker som vi bara måste ha nu för tiden!
Nypoppade popcorn väntar på mig och jag önskar er en trevlig lördagskväll!

Tack till alla er som bemödar sig att skriva kommentarer!!!

Stor Kram

Maja

6 kommentarer:

  1. Ett Lååångt strömavbrott på några veckor skulle du behöva... eller min boxhandske!!Stämningsbilden gillas och sjalen blir kanonfin!
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Du lillan, Du måste ta det lugnt! Väggen är inte trevlig att träffa.
    kram

    SvaraRadera
  3. Ooh ja, julen. Stressfaktor nr ett på året. Trots att vi har låga ambitioner så vill man vara i ordning och ALLT ska hända både på jobbet, dagis, skola och hemma under en och samma månad.
    Kram och ta't lugnt!!!

    SvaraRadera
  4. Det är lätt att dras med i julstressen, men jag försöker värja mig varje år. Men jag älskar när ljusstakarna kommer upp, det blir lite ljusare då. .... Fina saker du gjort och ugnshanduken fick ett extra plus. Var rädd om dig Maja. Kram från Monicaj

    SvaraRadera
  5. Ljusmys med familjespel :-)
    Härliga färger på sjalen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är riktigt bra att det blir strömavbrott ibland:)) lite mysigt också:))
    Jag gillar inte julen oh ska göra minsta möjliga och hoppas den går över fort.
    Läcker färg på sjalen!
    Sköt om dig!
    Kram Mia

    SvaraRadera