söndag 16 december 2012

På väg...

... till Skåne!
Ja, inte jag, men äntligen har jag tagit mig i kragen och sytt och skickat lite Pyttetäcken till Carina.
Hon ska upp till sjukhuset och lämna över täcken under veckan som kommer och jag fick lite fart!
Någon kommer kanske ihåg utmaningen jag fick av Carina i våras.
Då skickade hon tyger i ett kuvert och lät mig ta av dom till täckena, 
men också byta till mig av dom och sätta dit mina egna tyger om jag ville (det ville jag).
Jag har en del av hennes kvar och så sent som förra veckan skickade Evaj
en liten hög till framtida pyttetäcken, så det kommer att bli fler,
men först ska Carina få säga vad hon tycker om dessa.
Jag har kanske gått lite väl långt när jag plockat ihop testblock och gjort täcken av dom.
En tröst är iaf att jag fått veta att familjerna får några täcken att välja på åt gången,
så de är inte tvungna att ta något av mina "toktäcken".

I morgon är det en vecka kvar till julafton och det slog mig nyss att även om vi vuxna inte ska byta mer än en julklapp, så har jag en liten Sara och hennes två större kusiner att tänka på!
Håll tummarna för att inspirationen är på plats redan vid 07.15 i morgon bitti!

Kväll på er och en stor KRAM!!!

Maja

9 kommentarer:

  1. Det var en härlig variation på täcken. De kommer säkert att värma gott.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så tjusiga pyttetäcken de kommer att hitta sina familje allihop, det är jag säker på!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Jättefina allihop! Min favorit är den 3:e:))
    Nu ska jag åka och jobba.
    Hoppas du får en jättefin dag med mycket inspiration!
    Energikram till dig!
    Mia

    SvaraRadera
  4. Jag gillar dina täcken - man blir glad av dem! Och det måste väl vara viktigt när det gäller täcken till sjuka (?) barn! (Jag är lite osäker på vad pyttetäcken är, men gissar att det är till barn på sjukhus?

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat Maria!!!Har också lite nya på G!!!Kram

    SvaraRadera
  6. Du har haft kul ser jag. Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Så flitig du har varit och kul täcken har du sytt! Själv blir det inget sytt på ett tag, kanske när jag tagit agrafferna efter min höftledsoperation i torsdags! Kram

    SvaraRadera
  8. Täckena är urläckra, tror alldeles säker att dom blir omtyckta. Eller rättare, jag vet!

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  9. Täckena är urläckra, tror alldeles säker att dom blir omtyckta. Eller rättare, jag vet!

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera