tisdag 8 januari 2013

Bortglömt!

Jag lärde mig sy lappteknik hösten 1990.
Det har blivit många kviltar sedan dess.
Jag önskar att jag hade fotograferat alla som jag gjort.
Denna kvilt måste jag ha sytt i börjat av 2000-talet.
Jag älskade att jobba med scraps och färger redan då.
Nu blev jag påmind om den.
Den låg på min brorsdotter Saras säng när jag var och
hälsade på henne i förra veckan.

9-rutor är ju enkla och så snygga tycker jag.
Kanske dags att återerövra det mönstret- igen!?
*******
Varför visar jag nu detta idag då?
Jo, jag har inte sytt ett stygn!!!
Jag har bara varit inne i mitt Paradis för att lägga in en kasse!!!

Jag har suttit i min fåtölj och skrivit mönster!!!
HELA DAGEN!!!
(Man får visserligen bortse från två promenader,
en shopping, 
en diskning och lite dammsugning + ett trevligt telefonsamtal),
men hur kan det komma sig att något så roligt som att skapa och sy,
blir så tråkigt och omständligt när man ska skriva ner det 
och få dit fotografier på
rätt ställe?

Vi får hoppas att Drakar och ev. Pinglor tycker att det
funkar bra och att de blir nöjda med sina arbeten!
*****
Nu ska jag skynda mig i säng!

Frukost på sängen med skönsång vid 05.15 är anbefallt!
Vi har pojkar som fyller år!

Natt på er!

Kram

Maja



4 kommentarer:

  1. Grattis till födelsedagsbarnen!
    Fint täcke i snygga färger!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Det brukar bli väldigt bra! Vi har ju dig!
    Nu ska jag snart cykla till jobbet med min fina vän Mitra som sällskap.
    Ha en bra dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Så synd det är att vi inte fotat alla våra alster genom åren... men många av dem finns ju kvar trots allt!
    Att vila ifrån Paradiset en dag eller två är inget fel ... det kan vara nyttigt vet du!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Och att man glömmer namna o skriva årtal. Visst är det.synd, men kul att.du fick syn på din gamla quilt o kunde fota.den nu. Visst är det ett.användbart mönster. Kram Annika

    SvaraRadera