måndag 21 januari 2013

Jag hade sådan sylust, men...

...när resultatet uteble  bytte jag spår totalt!
Bilden är ett montage.
Sammanlagt har jag 6 stycken 16- rutor med vit diagonal.
Jag gillar dom inte!
Jo, jag gillar mönstret, en förminskad "Scrappy- Trip- Around The-Word"
och
visst är det det där härliga myllret som jag gillar,
 men jag tycker att det är för vitt!
Lätt "pesigt" och inte kul!
Jakob berömde mig för dom och tyckte att det var vårligt fint,
 men om jag inte kan hitta på något bra att sy av dom så
kommer de att delas i sär och kanske bli en liten duk
eller packas ned i en låda där de får ligga och vänta på "bättre tider".
Jag satte upp dom på designväggen, blängde på dom lite då och då
 och började "leka" med annat.
Garanterat "Majigt Myller"!
Tyger med färg,
inte nödvändigtvis de vackraste, 
men något händer i mig när jag  lägger händerna på de här!

Nu ska jag lägga händerna på annat!
Dags för kvällens match i
Wordfeud.
Jag har hört att man är totalt "ute" om man spelar det fortfarande,
men det bryr jag mig inte om!
Det har blivit ett sätt att "vässa" hjärnan och slappna av
innan det är dags att sova!
 Kram!

Maja


8 kommentarer:

  1. Your blocks look fantaswtic.Happy sewing!

    SvaraRadera
  2. Håller med Jakob men det är inte du. För övrigt är jag lika ute som du som du vet.

    SvaraRadera
  3. Snart dax för Skype och då skall jag övertyga dig om dem vita varianten... Gillar den skarp ,, ren och vårlik ! Bambikram

    SvaraRadera
  4. Hej
    Jag tycker det ser lovande ut! Helt klart inspirerande, tänk en köksduk med en mångfärgad bukett tulpaner i glasvas, alla läckra pastellfärger i dina block och så lite mer grönt runtomkring.
    Snyggt!! Håller tummarna att Bambi lyckas övertala dej :-D
    kram

    SvaraRadera
  5. Tycker det var jättefint, men visst smaken är ju olika...Här är en till som stakar sig fram i Wordfeud, man är alltid lite efter:O)) Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Tycker inte det ser fel ut med dina rutor, men de är inte majiga. Wordfeud det gillar vi Maja, modernt eller inte, vem bryr sig, bara vi har roligt. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  7. Ute eller inte... du håller hjärnan igång!! Jag gillar dina somriga block,det blir nåt fint av dem... snart... ska du se!
    Kram

    SvaraRadera