tisdag 15 januari 2013

Så är det!

Sanna skickade en bild 
på sitt senaste alster.
 
Vi konstaterade att det var synd att hon valt ljust lila
och ljust blått att brodera vissa ord med.

-Vad det står?

"Life isn´t 
about getting to 
the destination-
it´s about the
Journey"

"Livet handlar inte om att nå fram till destinationen-
det handlar om resan".

Just nu är min resa väldigt hemlig! 
Jag har jobbat hela dagen med att sy och skära och verkligen njutit av
att se vart den fört mig!
Att arbeta när det känns som att allt faller på plats 
och att man gillar det man gör är ju väldigt
tillfredsställande!

Samma tror jag Sanna kände när hon sydde sin bonad.
Att höra henne beskriva hur hon sytt och skurit sin "skrufskaka"
gör att jag tror att "resan" var viktigare än det slutgiltiga resultatet.


Jag kunde ju inte hålla mig utan satt och
"lekte" med hennes bild.
Även här handlade det mer om resan än det färdiga resultatet!

Antagligen är det därför som
jag inte öppnade min nya kviltbok
i natt och inte heller öppnat den i dag!
Jag suger på "karamellen"
och 
det är väl min "resa".

Ta hand om er på
er resa!

Kvällskram!

Maja




8 kommentarer:

  1. Jättesnygg och tänkvärda ord!
    Min resa just nu är till jobbet:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Den texten gav en lite att tänka på och är så sann!! Dessutom är den fint broderad..... Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  3. Så rätt... mer rätt kan inget vara!! Sug du på din karamell ett tag till. Den försvinner ju inte som en riktig karamell gör!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Så duktig hon är din tjej! Och tänkvärda ord!

    SvaraRadera