torsdag 21 februari 2013

Det är tur...

...att Februari månad snart är slut!
Jag har ju gett mig 17 på att bara visa arbeten sydda med Kaffe Fassett-
tyger och de börjar ta slut.
Dagens bild är ännu en sådan där skön sommarbild.
Gräsmattan är grön och jag har fotograferat en dag när solen skiner!
Jag längtar till vår och sommar-
trots pollenallergi och hösnuva.
Kvilten på dagens bild är en av mina absoluta favoriter.
Detta är vackert i mina ögon!
Tro mig, jag vet att långt ifrån alla älskar denna!

Nu måste jag ta mig en funderare på varför jag låter den ligga
i hopvikt i ett skåp!
Det är dags att låta den komma ut ur garderoben!!!
****************
I dag har jag suttit och jobbat med ett mönster.
I morgon kommer jag att jobba med samma mönster 
och om jag har otur så blir det helgjobb med det också!
Det är -6 grader ute och "biter i kinderna" när man är ute och går.
Det kanske inte gör något att jag måste sitta inne och greja med mönstret!

Go´kväll på er!
kram
Maja


6 kommentarer:

  1. Den här kommer jag inte ihåg att jag sett. Den är lite mysig!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Wow! I think this quilt is my favourite one yet, Maria. I love the colour combination and you've used two of my most favourite Kaffe prints - the dahlia print and the roman glass one. Yum!

    SvaraRadera
  3. Den är så härlig, det tycker jag med.Säkert ännu finare i färgerna om man hade den framför ögonen.
    Kul att du visar oss.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Jag förstår varför du gillar den... trots att jag inte är "blå" som du vet!! Den är vacker och den ska inte ligga i garderoben... nej ut med den i ljuset!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. I think this quilt is so pretty! I like the different color groupings a lot...very nice. Have a great weekend, Julierose

    SvaraRadera
  6. Maja your quilts are beautiful!!! Stay warm! Eileen

    SvaraRadera