tisdag 19 februari 2013

The More The Merrier...

...skrev en vän till mig i ett mail alldeles nyss!
Vi har samma åsikt om hur vi vill ha våra kviltar.
Denna kvilten sydde jag på några veckor för något år sedan. 
Jag kommer ihåg hur jag nålade fast alla mina remsor runt
 strykbrädan som en Hula-hulakjol.
Mönstret har jag hittat på själv och kallar för "Svärmorsblocket".

Det finns bilder på baksidan av kvilten också, 
men de hittade jag inte nu så de får ni se en annan dag. 
Har ni sett, den gröna gräsmattan?
Åh, vad jag längtar till sommaren!!!
****
 I dag har jag sytt och haft riktigt roligt inne i mitt Paradis.
Ingenting är färdigt för att visas upp ännu. 
*******
Just nu ser jag på fotboll på TV så detta blir ett kort inlägg!

Ha en trevlig kväll!

kram
Maja


5 kommentarer:

  1. Jag längtar också till sommaren.
    Här kör snöplogarna för fullt, suck.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vill att våren ska komma snabbt nu så har vi snart sommar också! Nu har vi ingen snö här i alla fall, men det är kallt som.....
    Jag har bara rensat rensat och rensat bland gamla grejer så något sytt har det inte blivit:) Jag "mackade" min kvilt i söndags så den väntar bara på att bli kviltad.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej Maja! Underbar, som alla dina färgglada kviltar!
    Jag anmäler härmed min lilla duk till KF utmaningen!

    SvaraRadera
  4. Du måste allt ha en vacker svämor du??!!
    Här har vi utmaningar så det räcker... igen!!

    SvaraRadera