söndag 3 februari 2013

Var vill du bo?

Jag tyckte att det var så självklart när man ser dessa hus,
men en liten enkät bland övriga familjen visade att så var det det inte alls!!!

Jag skulle få bo själv i mitt favvohus!!!

Om du var tvungen att bo i något av dessa hus.
Vilket skulle du välja?

 Vilket tror du att jag valt?

Eftersom de är sydda med Kaffe Fassett-tyger som jag gillar SÅ mycket
så finns det inget som jag ogillar,
men ett som jag tycker ALLRA bäst om.

Här är alltså arbetet som höll på att göra mig ännu mera gråhårig 
(än vad jag redan är). 
Nästan hela dagen i går
och alldeles för länge i dag har jag "suttit fast" med det.
Med tanke på handkviltningen kunde den inte bli en bonad;-)
Den skulle inte bli en bonad heller,
men nu är det uteslutet.
Snålheten fick mig att välja att göra baksidan så här!
Dessutom så får jag njuta av två tyger när jag tittar på den!

Såg ni bården?
Nästan alla scraps går att använda!
Jag sorterar dom rätt så strängt i olika scrapshögar/korgar.
Bli inte förvånade om jag visar en annan scrapsbag någon dag.
Jag skulle behöva minst två stycken till i lite mindre storlekar.

På tal om storlek på scrapsbag.
Jag har fått frågor på det.
Mitt förslag är att ni gör som jag,
men efter egna behov.

Jag tog en assiett ur köksskåpet och mätte omkretsen.
 Då vet jag hur lång remsa jag behöver till bagens väggar
(tänk på sömsmån och lite skärmån).

Höjden på min scrapsbag beror ju på hur mycket jag vill lägga i,
men den får inte vara för låg för då kan man inte stänga så som jag valt att göra.
(Jag har för mig att jag skrev måtten någon gång, i något inlägg förra våren).

Min scrapsbag för stadkanter är betydligt högre än de andra bagarna jag sytt.
(De första var ovala i botten, men jag har gått över till cirkelbotten).

Lycka till med era scrapsbags!
Kom ihåg att de behöver ju inte vara likadana som mina.
Huvudsaken är ju att de passar er och era behov!

Kvällskramar!

Maja



17 kommentarer:

  1. Så fine og fargerike hus du har sydd! Jeg kan tenke meg å flytte inn i nr 1, og regner med at det blir mange hyggelige naboer;)

    SvaraRadera
  2. Wow en sån snygg kudde!! Jag vill bo i huset längst upp till vänster. Jag tror du valt huset längst upp till höger.
    Idag har jag sytt en duk:) (beställning av "gubben")
    Jag håller på att rensar i min källare i Göteborg, så det kommer bli min sysselsättning nu i veckan. Känns lite gott faktiskt:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Högst upp till höger skulle iallafall jag kunna tänka mej att bo. Kanske blir vi rumskamrater...!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  4. Högst upp till vänster det ser varmt ut. Kram och god natt.

    SvaraRadera
  5. Oh, these Kaffe houses are so beautiful! I especially love the one with the blue roof... :o)
    This gorgeous pillow has me smiling in delight!

    SvaraRadera
  6. Jag tror att du skulle vilja bo i huset nere till höger. Där skulle jag vilja bo.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vi bor överst i byn, du o jag. du till höger och jag till vänster. kanske Sanna vill bo hos mej också :))

    Ha det gott, kram?

    SvaraRadera
  8. Fin kudde, och det vore väl inte så dumt, att få bo alldeles själv ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  9. Tror du vill bo längst ner till höger!!Kram

    SvaraRadera
  10. Höger där uppe,mitt tips:-))

    Fint sytt som vanligt.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  11. Hej Jag skulle vilja bo i huset längst upp till höger. En urläcker kudde som du sytt
    Kram

    SvaraRadera
  12. Fina hus!! Jag skulle nog välja det prickiga huset, har en viss förkärlek till prickar :)
    Kram, Gun A, rutigt

    SvaraRadera
  13. Du vill bo längst upp till höger i det turkosa huset med prickar och jag vill bo i längst ned till vänster i det blåa. Fina hus du byggt och kudden blev mysig. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  14. Det blev en kul kudde av dina små hus! Kram

    SvaraRadera
  15. Nydelig fargerik pute! Jeg vil gjerne bo i det grønne huset oppe til venstre, og tror du vil velge det røde nede til høyre!

    SvaraRadera
  16. Dom är så fina dessa hus och jag blir lite sugen på att bygga några jag med. Såg att du redan svarat vilket du vill bo i, men jag gissade på något av de turkosa så klart ;) kramar Ullis

    SvaraRadera