fredag 29 mars 2013

Låååångfredag!

I dag stämmer det verkligen!
Vilken lång dag detta har varit!
KM och jag började dagen med en långpromenad med Raja.
Där solen kommit åt var det torrt och fint,
men vi fick också chansen att åka kana på isen 
och trampa i snöhögar under vår promenad.
Det enda "påskiga" i huset!
Bonaden som jag sydde av panelerna som jag fick av Titti på Ranten
och där jag lade in Mias scrapsrester i bården.
Som en parentes kan jag berätta att Ranten är en stadsdel i Falköping
där Tittis affär ligger. 
Man kan inte handla på webben av henne, 
men om man tar sig dit så hittar man fina tyger till jättebra priser
och massor med olika band, trådar, fina knappar, dragkedjor, väskhandtag
och annat som gör en kviltare/hantverkare glad!
Visserligen är den "påskig" med sina ägg och rosettprydda kaniner,
men den känns väldigt vårlik också så jag tror att den kommer att få sitta uppe ett tag.

*******************

Jag kunde inte hålla mig undan från mitt Paradis i dag.
Efter ett förmiddagsbesök av svärfar så gick jag in och roade mig i några timmar.
Gårdagens skurna bitar kompletterades med ännu mer bitar 
och sedan ägnade jag mig åt Sarah Fielke och hennes kurs på Craftsy.
Step-Down piecening
Pilligt, kul, inspirerande 
och en hel sprättande har det blivit.
Nu vill jag ha en ännu större design-wall så att jag kan 
få leka lite mer!
I morgon ska jag försöka sätta på bårder och kanske börja handkvilta.
Kanske, jag har ju en hel burk full med pärlgarn nr:8,
men är inte helt säker på om jag har lust med det!
Symaskinen finns ju där om jag känner för det;-)
************
Nu länkar jag till AmandaJean
och hennes Finishing Up Friday.

Jag önskar en Trevlig Helg!

Ta hand om er och var rädda om varandra!
Kram
Maja



4 kommentarer:

  1. Du önskar dig en STÖRRE design-wall du! Jag ÖNSKAR mig en... men har inte en vägg att sätta den på!! Sug på den du! :D
    Så bra att du fick smita in i Paradiset en stund även idag och pilla på lite nytt och fint!
    Ta hand om dig du med!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt vårig påskbonad!
    Glad Påsk på dig!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. E koselig påske teppe du har laget. Herlige farger som passer bra nå. Varmen må jo komme snart, vil sitte ute å sy for hånd. Ha en flott påske helg med god mat og trivelig selskap.
    Har utrolig tregt nett her.

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar påsk bonad!
    Må så gott

    SvaraRadera