lördag 2 mars 2013

"Pingelträff"

Idag hade vi säsongens första "Pingelträff "
hos Skövde Symaskiner. 
Patrik har bytt affärslokaler och 
den nya affären är ljusare och jättetrevlig.
Där ska mycket fint kunna skapas får vi hoppas!
Jag fick en fin överraskning direkt när jag kom.
Gun hade sytt ett täcke som hon
ville skänka till Afrika!!!
Jag tycker att de härliga de här
"I Spy" kviltrna!
Det finns så mycket att titta på och upptäcka.
De är rena guldgruvan för en liten!
********************
Senast vi träffades så
testade vi att sy lite olika stjärnor.
Gun hade sytt brödkorgsdukar av sina 
och testade frihandskviltning.
Läckert tycker jag, 
som hade börjat att sy denna snurra,
men en "olycka" gjorde att jag får börja med andra tyger om jag vill fortsätta att sy!!!
Vi får se hur det går. 
Det finns mycket som jag vill hinna göra och att mina tänkta tyger skars till annat
gjorde att  lusten försvann!

Nu är det Mr. Selfridge på Tv och jag önskar
er en God Kväll!!!

Kram
Maja


5 kommentarer:

  1. Fina blå block och härligt afrikatäcke!
    Vi får väl se hur det gick för Mr. Selfridge!
    God kväll till dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var många pinglor ute i cyber rymden igår!!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Afrika täcket är jättemysigt! Stjärnorna så läckra!
    Vi hade lika kul som vanligt och fick mycket gjort. Känner mig inspirerad och vill bara sy sy och sy nu igen:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Love the swirly quilting design. And the kitty quilt is so much fun. It's like an I Spy...so many different kitty prints.

    SvaraRadera